marianne1231 Skrevet 11. februar 2007 #1 Del Skrevet 11. februar 2007 Hva gjør dere når aprilbarna deres ikke vil sove på dagen lenger? Lillegutt er oppe ca.kl.08,og legger seg rundt 19 på kvelden,men nå vil han ikke lenger sove på dagtid. Han blir trøtt mellom 16-17 på kvelden,men jeg kan vel ikke legge han da? Da må jeg utvide leggetiden på kvelden,og sover han ikke på dagen er han overtrøtt . Begynner i jobb i mars,og da må jeg vekke han kl.06.Er alene med han,så jeg må ta han med meg til dagmamma,og håper på b.hage til høsten,så da kan han ikke sove til han våkner av seg selv på morgenen. Nei,har noen råd å gi meg? Håer på mange råd!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 11. februar 2007 #2 Del Skrevet 11. februar 2007 Vi hadde det samme problemet ruindt juletider. Helt håpløs trøtt ved 4 - 5 tiden. Ettermiddagene ble skikkelig utrivelige :-( Vi begynte da å ta han opp senest 7. Så sørget vi for at han var ute et par timer på formiddagen, sånn at han virkelig fikk slitt seg ut. Så satt jeg ved sengen hans og sang lavt for han når han skulle sove. Jeg satt med ansiktet bort, og stoppet med en gang han satte seg opp. Resultatet ble at han sovnet innen 20 minutter. Det gikk fort kortere tid, og etter noen dager sluttet jeg å sitte der og synge. Nå er det ikke lenger så nøye når han står opp, eller at han er så voldsomt sliten. Han sovner uansett igjen - som før, og sover 1,5 - 2 timer. Virker bare som han måtte penses litt på rettspor igjen. Han oppdaget nok at verden hadde så mye å by på at han ikke hadde tid til å sove. Barn er jo veldig forkjellige. Dette funket fint her, så det er jo kanskje verdt et forsøk? Men det krever heftig innsats noen dager :-) Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica *rosa og blå* Skrevet 15. februar 2007 #3 Del Skrevet 15. februar 2007 Har dere funnet noen løsning på det eller? Når Natalie har vært slik så har jeg lagt henne likevel og latt henne være i senga ca en time før jeg tar henne opp igjen... Da får hun hvilt litt likevel,da har hun bare lekt.. Men nå har hun ikke vært så vanskelig på det feltet enda, men det kommer vel.. Håper dere finner ut av det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå