Gå til innhold

Hvor mange follikler er normalt? Overstimulering?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er litt engstelig om dagen og lurer på om det er fare for at jeg er over stimulert. Jeg hadde minst 17 store follikler på ul, og har temmelig vondt i magen. Jeg hører jo her at noen får 3-4 follikler og at de er fornøyde med det. Hva er egentlig det optimale? Kan det være at de først bestemmer seg etter at egga er tatt ut at de ikke settes de inn igjen?

Jeg skal sette el sprøyta i morra og fått høre at bildene så bra ut, men jeg er ikke helt overbevist...

Fortsetter under...

Hmm, er vel ingen fasitsvar her men...

Forrige gang hadde jeg ca 16-17 eggposer ved UL, og ved uttak fikk jeg ut 20 egg.

Det var aldri noe snakk om overstimulering, og alt gikk etter planen.

Jeg var ganske oppblåst og øm i magen...

Jeg tror de ser på eggstokkene ved uttak om de er veldig hovne og forstørret. Er de det tror jeg de tar blodprøve for å sjekke om du er overstimulert. Da kan det være en mulighet for at forsøket blir avbrutt.

Men dersom eggposene er store nok, som de jo er hos deg, så vet jeg at de i mange tilfeller tar ut eggene, befrukter de og fryser de ned.

Da blir det jo ikke innsetting etter planen, men man slipper å gå "hele runden" igjen neste gang!

Hva det optimale antallet egg er, er vel også veldig individuelt.

Noen får kvaliteten nedsatt omdet modnes mange egg, men hos meg hadde det ingenting å si. 19 av 20 egg ble befruktet, og av de var 9 stk bra nok til å settes inn/fryses.

Puh, dette ble et langt svar, men håper du ble litt klokere:-)

Hei!

Jeg hadde ca. 24 egg på mitt andre forsøk og ble kraftig overstimulert. Ble lagt inn i 4 dager og måtte tappe ut mye væske. Hvordan du tåler hormonene, hvor stor dose du tar og i sammenheng med antall egg du får tror jeg har noe med om du blir overstimulert eller ikke.

Lykke til!!

hei

jeg har hørt at det mest vanligste er 5-12 egg ..

jeg hadde 30 eggposer hvorav 23 av dem hadde celler/egg..

de syv andre hadde blitt så store at de hadde blitt cyster..

jeg var veldig hoven i magen og hadde problemer med og bøye meg..

når jeg kom til egguttak var de veldig bekymret og jeg måtte ta blodprøver..

de fortalte meg at det pleide og være dårlig egg når man fikk så mange så jeg skulle ikke ha for store forhåpninger..

men 20 av eggene ble befruktet og jeg fikk 14 på frys..

det gikk bra med meg og de satt inn egg,selvom jeg hadde tatt ut så mye egg..

jeg har ikke lykkes enda ,skal i gang med mitt fjerde forsøk,så jeg håper snart ett gullegg vil feste seg:)

lykke til med egguthentinga,det går sikker bra :0)

Jeg tok ut 22 egg på vårt første forsøk. Var skikkelig elendig dagen etter uttak og måtte sitte i dusjen....

Derfor mistenkte de overstimulering, men etter grundig sjekk med ultralyd, var det ikke tegn til væske el i buken, så egget ble satt inn. Men jeg fikk fortalt at jeg var helt i grenseland ja......

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...