Gå til innhold

permisjon- kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært inne på NAV for å forsøke å sette meg inn i permisjonsregler, men det er ikke å bli klok av. Min samboer og jeg har bestemt å ta 54 uker med 80% lønn. Jeg har termin medio mai og tenker at det er vanskelig å få barnehageplass før etter sommeren. Derfor forsøker vi å få til at en av oss har fri inntil 1 august.

Jeg har 5 uker lovbestemt betalt ferie i 2007 + at jeg overfører 2 uker fra 2006-mao 7 uker tilsammen. Jeg tenkte at jeg skulle ta disse i tilknytning til min permisjon. Men så kommer spørsmålet - fars permisjon, må den tas ut før barnet blir 1 år? eller kan vi forskyve dette?

Siste spørsmål- hvilket skjema på NAV skal benyttes til å søke om slik permisjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når fars permisjon må tas ut er jeg ikke sikker på men de 7 ukene kan du ta som ett tilegg på den permisjon din så da blir det vel at du ikke trenger å begynne å jobbe før uti august.

Men jeg vil bare si at det er ikke garantert at barnet deres får start dato 1. august i barnahagen.

Jeg jobber selv i barnehage og i praksis så har vi tilvenningsperiode på alle barn da det kanskje ikke alltid passer at alle de små begynner samme dag.... da prøver de å fordele dagene utover...

Sånn at noen kanskje får startdato den 6 august. f.eks.

Men det kan jo være forskjellig praksis fra sted til sted.

Skrevet

fars permisjon-de seks ukene- må tas før barnet er tre år. Nye regler, har ringt NAV og spurt.Lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...