Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #1 Skrevet 11. februar 2007 Jeg har vært inne på NAV for å forsøke å sette meg inn i permisjonsregler, men det er ikke å bli klok av. Min samboer og jeg har bestemt å ta 54 uker med 80% lønn. Jeg har termin medio mai og tenker at det er vanskelig å få barnehageplass før etter sommeren. Derfor forsøker vi å få til at en av oss har fri inntil 1 august. Jeg har 5 uker lovbestemt betalt ferie i 2007 + at jeg overfører 2 uker fra 2006-mao 7 uker tilsammen. Jeg tenkte at jeg skulle ta disse i tilknytning til min permisjon. Men så kommer spørsmålet - fars permisjon, må den tas ut før barnet blir 1 år? eller kan vi forskyve dette? Siste spørsmål- hvilket skjema på NAV skal benyttes til å søke om slik permisjon?
minime<3 in belly Skrevet 11. februar 2007 #2 Skrevet 11. februar 2007 når fars permisjon må tas ut er jeg ikke sikker på men de 7 ukene kan du ta som ett tilegg på den permisjon din så da blir det vel at du ikke trenger å begynne å jobbe før uti august. Men jeg vil bare si at det er ikke garantert at barnet deres får start dato 1. august i barnahagen. Jeg jobber selv i barnehage og i praksis så har vi tilvenningsperiode på alle barn da det kanskje ikke alltid passer at alle de små begynner samme dag.... da prøver de å fordele dagene utover... Sånn at noen kanskje får startdato den 6 august. f.eks. Men det kan jo være forskjellig praksis fra sted til sted.
semilie:)Fødeklar Skrevet 11. februar 2007 #3 Skrevet 11. februar 2007 fars permisjon-de seks ukene- må tas før barnet er tre år. Nye regler, har ringt NAV og spurt.Lykke til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå