Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bør man pakke med til babyen i sykehusbagen?

Noen som har noen tips på hva mor absolutt bør ha med også?

Har begynt å planlegge og vil veldig gjerne ha tips!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg pakket i min fødebag:

hentesett til babyen

babyteppe

hjemreiseklær til deg selv

gode innesko

lipsyl

evt brystvortekrem for såre bryst

toalettsaker etter behov

mobil og lader

ammebher (2 stk+)

kleenex (mye følelser i sving på føden og barsel..!)

pysj/morgenkåpe

tyggis

Bokser, tskjorte, sokker og tannkost til gubben

helseskjema

sportsdrikke og new energisjokolade til fødselsmaratonet

evt cd å høre på under fødselen

OG FOR ALL DEL:

KAMERA ! (dette lå igjen hjemme hos oss første gangen)

Vi har en stolt kommende storesøster, og hun skal overnatte sammen med oss på familierom. Har i tillegg pakket et sett med klær til henne,toalettsaker, gavene til babyen FRA henne, gave fra babyen TIL henne, og litt tegnesaker som hun kan kose seg med på barsel.

Jeg har også lagt klar finklær og norsk flagg som hun skal ha på seg når mormoren tar henne med for å møte lillebror for første gang.

Lykke til med pakkingen og planleggingen!

Klem fra

Skrevet

Tusen takk for veldig gode tips! Det hørtes så koselig ut med storesøster som skal komme i finklær og med flagg. Kan tro hun gleder seg, og flott av dere å gjøre det til et spesielt minne.

Skrevet

Her er min bag:)

Til MAgnus:

Et pledd

2- 3 bodyer

2 - 3 par sokker ( ull sokker )

1 størmpebukse

Et hentesett.

2 luer

En kjøredress.

Til Meg:)

Ammeinnlegg ( natusan sine + ullinnlegg )

Brystvortekrem ( et must for meg )

Deo, shampo , sminke osv... det jeg pleier å bruke hver da....

En pakke always nattbind ( Klarer ikke disse tjukke sykusbidene.)

Nye underbukser/ hipster (Tror jeg har med ca 7/8 par, husker sist da det ble mye søl.... )

Sokker

innesko

to joggebukser

3 topper

3 gensere.

Kamera og sånn da---

Skrevet

kommer an påhvor lang tid du har til sykehuset og om mannen din kan hente ting til deg etter fødsel. Det jeg hadde bruk for på sykehuset var : Stor og god joggebukse til meg selv. Mange t-shirts (mannen sine) pga mye søl ved amming og kroppen ikke helt seg selv enda, tøffler, BRYSTVORTEKREM (!!) begynn med en gang, før du blir sår, vannflaske (du blir utrolig tørst i dagene etter) et blad for å lese når babyen sover, engangskamera. Fikk mannen min til å ta med i-pod første dagen, men fikk ikke brukt den da jeg ikke turte å høre på den i tilfelle junior gråt...hehe.

Skrevet

do papir=)

hehe,høres kanskje teit ut,for ja ,det er do papir på sykehuset,men er ikke alle plassene de har sånn mykt papir.

Jeg hadde med selv da jeg fikk lillegutt,men på det sykehuset hadde de vett til å ha mykt papir,sånn vanlig do papir vi kjøper,ikke disse store rullene som er harde.

Men ser her på sykehuset har de sånn harde store ruller,så blir nok å ta med meg do papir denne gangen også,gjerne lambi,er jo myk og man er både øm og sår etter fødseln dagen derpå=)

Skrevet

Hei

Jeg har fremdeles 10 uker til termin, og har ikke helt tenkt bag ennå, men har hørt flere tipse om hårføner - for å få trøket seg nedentil etter en dusj - harde håndklær frister neppe :)

Lykke til :)

Skrevet

Lambi dopapir e pakket!!!

Veit at sykehuset i Kristiansand bare har hardt dasspapir... som avis!

Så bare et tips t alle som ska føde der :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...