Gå til innhold

Eget middagsservise for barna?


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Hun har ei skål som jeg normalt gir henne grøt fra, men bruker også vanlig dype tallerkener. Som skjeer bruker jeg bare plastskjeer. Sambo kjøpte noen skjeer fra Avent på fredag, de var faktisk "perfekte" for en en liten barnemunn, sølte nesten ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hihi, pussig, jeg satt og tenkte på det da Simen fikk frokostgrøten. "Lurer på hva de andre julidibberne gir mat fra" !

 

Jeg bruker ingen spesielle skåler, men sverger til Aventskjeene! Ellers havner det meste utenfor munnen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må si at jeg ble veldig glad for å ha oppdaget de skjeene... (eller samboeren da!) Ingrid fikk et nydelig flott håndmalt servise til dåpen, som jeg kanskje kommer til å bruke til henne når hun blir stor nok til å skjønne det. Hvis jeg tør bruke det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også avent-skjeer. Så bruker jeg slike plastikkopper som jeg kjøpte til å fryse ned mm i til å ha grøt i. Han fikk fat,skål og kopp til jul fra besteforeldrene, men de er med gullkant, så jeg kan ikke ha det i microen. Må som regel varme grøten igjen etter å hatt sviskesaft og fruktpurre i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo aventskjeer fra de to eldste barna, men har brukt en vanlig teskje til nå. Synes aventskjeen er litt liten, jeg. Men nå ble jeg jo inspirert til å prøve en gang til, da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker også de Avent skjeene, de passer så perfekt for hennes lillemunn. Har 10-12 forskjellige skåler og asjetter til henne som hun deler med storesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt ett par plastikk-asjetter (dype), husker ikke hva de heter, men selger det i matbutikken her. De har sugekopp-bunn, og to høyder i bunnen. Skal visstnok gjøre det enklere for barna når de skal spise selv...

 

Til dåpen fikk vi Kardemommeby-servise fra Porsgrund og Prinse-servise. Synes de er så fine, så har ikke helt bestemt meg for når jeg vil begynne å bruke dem. Når han blir så gammel at han har sluttet å kaste ting i gulvet, kanskje?! (Det er jo porselen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...