Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre for å bli tatt på alvor??

Anbefalte innlegg

Har hatt problemer me bekkenet no i ca 6uker, åg no e d heilt jæveli, d e så vidt at eg klare å gå nån ganga..nevnte d for legen min men ho prøvde ikkje å finne nåkka særlig ut om d, åg ga meg ingen info av nåkka slag..(ho e turnuslege, åg nyutdannet, trives kjempe godt me ho som lege, men akkurat i dette tilfelle synes eg at ho har takla d dårlig).

Eg veit ikkje ka eg skal gjøre. Kor eg skal gå for å få hjelp?

Fortsetter under...

Gjest MammaTil2 & LynVingen

Da er kanskje ikke problemet at hun ikke vil ta deg på alvor, men at hun ikke skjønner at du er ordentlig plaget av det? Kanskje du bør be henne om info om bekkenløsning, henvisning til fys. og/eller bassengtrening - fortelle henne det om du virkelig sliter i jobben - så kanskje hun kommer seg etterhvert c",)

Be om å få hensvisning til fysioterapaut, og si at det skal stå at du har bekkenløsning med gangvansker, og be om å få så mye info som mulig om både behandlinger og egentrening osv, kanskje hun lærer noe av det hun også

Du kan og gå til kiropraktor..de kan stille diagnose og sykemelde deg inntil åtte uker...Så kan du snakke m legen din igjen ang henvisning videre til fysio og trening og si at du har fått diagnosen og at hun må gjøre noe...

Annonse

gikk til legen min. sa jeg har bekkenløsning og har det hektisk på jobben. spurte om han kunne hjelpe meg slik det ikke ble værre. fikk 50 % sykemelding + henvising til fysioterapaut.

Tipper en fysioterapaut vil her kunne hjepe deg bedre enn en fastlege. en fysioterapaut kan også skrive ut sykemelding opp til 8 uker - har jeg hørt.

Det må stå bekkenløsning med gangplager for at du skal få behandlingen gratis. Min fysio påpekte det for meg, så jeg skulle slippe og betale når jeg jo virkelig hadde behovet. Du har da også krav på gratis behandling av fysio'n i inntil 6 mnd etter fødsel for og hjelpe til og rette opp i bekkenløsningen da også. Stå på! ;-)

Annonse

Prøv manuell terapaut de er en blanding av kiropraktor og fysioteraput, og manuellterapauten er GRATIS det er ikke kiropraktoren og de har skikkelig peiling på bekkenlåsning. Går til kiropraktor nå pga ryggen min og manuellterapaut på bekkenet mitt. Har vært hos maaaange kiropraktorer med bekkenproblemene mine, manuellterapauten fant ut hva som var galt med en gang mens kiropraktorene bare klusset oppi ryggen min og mente at det var der problemet lå....

Skal aldri mer la en kiropraktor røre mitt bekken igjen...men må si de er flinke på rygg da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...