Gå til innhold

Noen fra Hamar området?

Anbefalte innlegg

Hei hei

Får vel ta en tur inn hit jeg også. Har termin 19. august, begynner å glede meg VELDIG mye :-)

Men kjenner ikke så mange andre som er gravide eller har fått barn, så kjekt om noen her inne er fra Hamar området? Koselig å komme i kontakt med noen iallfall.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8178242-noen-fra-hamar-omr%C3%A5det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror på at man er like spent andre gangen ja. Det er jo et nytt liv, må jo väre like spennende hver gang det :)

akkurat kommet hjem fra jordmor nå, og har fått time til UL ja. Den 20. mars.. lenge til synes jeg. Tida går liksom så sakte... men jordmor sa jeg bare skulle nyte tida. Hehe..

Har du fått time til UL?

Annonse

Har tenkt på lillehammer også, men vet liksom ikke.. legen min har sendt papirer til elverum. Er det mye bedre på lillehammer eller?

Hadde värt göy med 3d UL hvis det er mulig.. men på volvat koster det sikkert en del. Ikke gratis behandling der akkurat....

Skal du gjöre det?

Jepp, skal ha 3d på volvat hamar. Setter av 50 min, og koster 1280,-

Dyrt, men vi synes det er artig ;)

Jeg var veldig fornøyd med lillehammer, og har faktisk mange bekjente som ikke har vær fornøyd med Elverum og valgt Lhmr andre gang... Men det er jo opp til hver enkelt å bedømme, så vanskelig å si at noe

er bedre enn d andre,men ut fra min erfaring har mine venninner vært litt skuffet over Elverum.

Jeg var selv med på fødsel der i desemer, og deler erfaringene til de. Hun jeg var med var ung og førstegangsfødende, og fikk lite veiledning, forklaring og ble veldig overlatt til seg selv. Da jeg kom, var hun veldig

fortvilet og ante ingenting. Fikk bare en kvass beskjed om at hun måtte jo spørre om noe om hun lurte på noe, men ikke lett å vite hva man skal spørre om, når man ikke aner hva man skal igjennom...

Men, de som jobber der er jo forskjellige, så hvem vet hva som er best ;)

3d er nok veldig artig.. skal diskutere det litt hjemme. Skal du ha 3d ul för den på sykehuset?

Hmm.. blir jo litt bekymret hvis mange er misfornöyd med elverum da. Men det er kanskje for sent å endre til lillehammer nå?

Begynt å få no mage da?

Annonse

Det avhenger såklart på hvem du møter på sykehuset, og folk er jo i forskjellige psyke når de skal føde, så folk reagerer forskjellig og forventer sikkert ulike ting.. ;) Finnes sikkert noen på Lhmr også som ikke tilsvarer forventningen.. Men siden jeg var så fornøyd sist, er det ikke så mye å tenke på.. Dessuten er det jo et bra sykehus, og er koselig der.. De har jo feks vært med i sånn undersøkelse ifht fødselsteknikker ifht revning og slik, og har bra resultater..

man skal jo føde, og det får du jo uansett gjort begge plasser ;)

Var på lunsj hos ei dag faktisk, og hun var fornøyd med elverum.. :)

Men det er ikke for sent å bytte selvfølgelig ;) Kan jo tom ta ultralyd på elverum og føde på Lhmr om man ønsker.

Ja, vi skal på 3d 26.februar. Egentlig bare for å tilfredsstille nygjerrigheten på at ting står bra til..Er jo begrenset hvor tydelig det er i uke 15. Som alle andre,blir man jo litt

betenkt etter alt man leser her når man ikke har kjent liv eller hørt hjerteslag.. :)

Bor du på Hamar?

Joda, det avhenger såklart av mange faktorer .. alle er forskjellige, og det kommer veldig an på hvem som er på jobb. Hun jeg har som jordmor nå, er egentlig på elverum og hun var veldig koselig.

Men man önsker jo det beste da, greit å få litt stötte liksom når man aldri har värt med på det för. Men vi får se ..

Hvor skal du ta ordinär ultralyd? Jeg har fått time på Hamar. Jeg spurte om det var på Elverum, men jordmor sa at det var vanlig å få på hamar siden man bor der.

Så spennende med 3d!! :) kan de se kjönnet da eller? Og vil dere vite det? jeg har også lyst til 3d, og diskuterte det med han her hjemme. han synes det var litt dyrt, men samtidig hadde det jo värt veldig morsomt. og som du sier, sjekke at alt står bra til. jeg blir også betenkt etter å lese alt som står her, blir jo nesten bekymra. Men jordmora var ganske negativ til å lese masse på internett og höre på hva alle andre skriver.. hun sa at det skapte mye unödig bekymring. Man skulle visst stole på at kroppen ga riktige signaler, og så lenge den sa at du var gravid så var du det.

Men nå om dagen kjenner jeg egentlig ikke så mye; kvalmen er så og si borte, magen vokser ikke, kjenner ikke noe liv der inne, puppene er nesten ikke vonde lenger .. så kan jo begynne å lure på om det faktisk er noen der inne! hehe..

vi har bodd i hamar, men har akkurat flytta til ottestad. bor du på hamar eller?

Ja, det er dyrt, men er jo prioritering.. Du skal få se bildene jeg får :)

Vi vil vite kjønn ja, men vet ikke om d synes så godt så tidlig.

Nei bor i Br.dal jeg, så skal på UL på Lhmr. Sikkert fordi jeg skal føde der, for det er jo atskillig kortere til hamar. Fått time der 20.mars. Skal

ha den også såklart.

Jeg er fortsatt kvalm jeg da, ikke kastet opp på en stund, men brekker meg fortsatt.. Vært dårlig siden uke 2 da.. SiSt hadde jeg ikke et eneste gravid symtom bortsett fra tretthet og at jeg hadde litt ømme pupper... Og nå har jeg fått alle.. ;) Typisk..

Har du hørt hjertelyd enda?

blir veldig gira på 3d jeg også .. tenk så göy å se de bildene! og ikke minst vite at alt er i orden!! vil veldig gjerne se bildene du får!! synes det er en evighet å vente til 20.mars :(

tida går altfor sakte!! hehe ..

kjedelig å ha fått alle symptom nå da, siden det gikk så bra sist! har du gutt eller jente fra för? de sier jo at det blir jente når man er veldig dårlig, gjör de ikke?

Har ikke hört noe hjertelyd. hadde håpet å få höre da jeg var hos jordmor på mandag, men hun ville ikke lytte.. hun mente det var litt tidlig, og at hvis hun ikke fant noen lyd så kom jeg til å bli unödig bekymra. Men det hadde värt veldig göy å pröve synes nå jeg da..

Har du hört no lyd?

Er du fra brumunddal da kanskje? Hvor gammel er du?

kanskje man har noen felles bekjente .. hamar og omegn er ikke så stort liksom!

nei, det er vel farlig å håpe. det spiller egentlig ingen rolle for meg. vil bare ha en frisk baby. Har sitti og lest på debatter og 2. trimester nå. blir da helt hypernervös her jeg sitter. Tror jeg må bestille en ul og sjekke om alt er i orden. Kanskje man föler seg litt roligere da.

Födt i 82 du også ja.. har du gått på skole i hamar eller? kjenner noen der?

Det er jo sant.. Ja vet, herregud hvor mye rart som står her...

Ikke rart man blir bekymret..

Gått 5 år på Lærerhøyskolen i Hamar bare.. Vgs i Br.dal.

Kjenner relativt få som er fra Hamar på min alder tror jeg.

Hva har du gjort etter vgs ?

jeg har også gått på lärerskolen .. men bare ett år, fant ut at det ikke var noe for meg. gikk der i 2003..

Også har jeg gått advokatsekretär hos utdanningshuset i oslo, og de garanterte nesten jobb etter endt utdanning. men det er rimelig håplöst.. så blir nok mer skole på meg!

jobber du nå eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...