Gå til innhold

Noen som har erfaring med modningsakkupunktur?

Anbefalte innlegg

Hadde termin i går og begynner å bli rimelig rastlaus. Har fått time på ABC klinikken om modningakkupunktur viss jeg ikke har født før onsdag. Er rastlaus nå og takker ja til alt for å få underverket på utsiden av meg og ikke inni meg.

Er det noen som vet mer om hvordan modningsakkupunktur virker? Er det sjangse for at fødselene starter raskt etter?

Fortsetter under...

Begynte med det i forrige uke. Var da 36 uker på vei. Hvilken virkning det evt har er vanskelig å si. Tror ikke det gjør noen skade, så jeg tenker som så at det er jo verdt et forsøk:-) Lykke til, og fødestøv til deg:-)

Jeg hadde tre-fire behandlinger, den siste 3 dager før jeg fødte. Synes det var litt ubehagelig med all "stikkingen", men fødte i hvertfall en uke før terminen. Fødselen gikk unna på litt over fem timer, uten komplikasjoner. Snuppa var 3612 gram og 49 cm, frisk og rask.

Jeg fikk modningsakupunktur på termindagen min, og jeg fødte dagen etter. Begynte også å drikke litt bringebærbladte 3-4 dager før fødselen, men har ellers ikke gjort noe annet spes. for å få fortgang på fødselen. Tror egentlig det er tilfeldig at fødselen startet dagen etter modningsakupunktur, men man kan jo aldri vite helt sikkert ;) De satte nåler i hodet, armer, bein og mage. Kjente ikke noe spesielt etter akupunkturen, annet enn at jeg ble avslappet i kroppen, noe som jeg ellers også ville blitt bare av den rolige atmosfæren med dempet lys og musikk.

Jeg har hatt 4 timer med modningsakupunktur, og jeg har tatt bringebærblad kapsler, men er i dag 10 !!!!!!!!!!!!! dager over tiden. Hadde skikkelig tro på denne akupunkturen, men nå har jeg mine tvil... Men som ho sa, ho kan ikke hjelpe alle. Har ingen tegn til at det skal skje noe her med det første, og legen jeg var hos i går sa at livmoren ikke var myk/bløt og ikke moden, til å være annengangs fødende. Det er jo liksom det akupunkturen skal hjelpe til, å modne livmoren.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...