Gå til innhold

Vekttap før graviditet...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei:))

Jeg lurte på om det er noen her som har prøvd å bli gravid en stund, også gått ned i vekt og blitt gravid etter det?

Hvor mye gikk dere eventuelt ned før dere ble gravide?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. vet ikke helt om dette er svar på sp ditt, men jeg gikk veldig mye ned med en gang jeg ble gravid. fea unfangelsen til ca uke 8 gikk jeg ned 6 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det var mye!!

Nei kanskje jeg ordla meg litt dumt..

Jeg mente om noen som var overvektige og ikke ble gravid, før de hadde slanket seg.

Jeg mente de som hadde noen kilo for mye som kanskje gjorde det vanskeligere å bli gravid.

Om hvor mye de gikk ned før de ble gravide?

Hvor lang tid etter vekttapet ble dere gravide?

 

Sånn..nå håper jeg det ble lettere å forstå:))

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg var ikke spesielt overvektig før jeg ble gravid, men gikk ned 9 kg før jeg ble gravid. (ved et uhell) Så vi hadde jo ikke prøvd før...

Men jeg har lest at et vekttap på 10% kan gjøre underverker dersom man er overvektig og vil bli gravid. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde omvendt, var for tynn og ble ikke gravid. Jeg gikk opp cirka 4-5 kg og ble gravid. Jeg tror nok at om kroppen har normal vekt og man får i seg de vitaminer og mineraler man trenger i riktig dose så er sjansen for å bli gravid størst. Det er i allefall verdt å prøve å justere vekten litt for de som sliter med å bli gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine svar dere to:)

Jeg har noen ekstra kilo og ta av og har gått ned snart 8 kilo, så da kanskje sjansene mine til å bli gravid blir større...håper det:)

Ble gravid når jeg hadde masse overvekt, men mistet i SA..

Men mulighetene for å beholde er vel også større ved normal vekt?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

jeg var/er overvektig og gravid no:)))))

jeg veide over 126 kg og vi hadde prøvd i 2 år å bli gravide,uten å lykkes...prøvde pergotime og var på mange undersøkelser uten at de fant ut at noe var galt.

så gikk jeg ned 14 kg,til 112 og begynte på pergo igjen og ble gravid første mnd med pergo..gyn mente det var pga,vekttapet at jeg ble gravid da,i tillegg til hormoner:)

så det funka for meg iallefall:)

masse lykke til:)))))

klemm:)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg,moaas:))

Gratulerer med svangerskapet først og fremst:))

Jeg har også gått på Pergo, fikk EL, men ble ikke gravid..

Gyn har også sagt til meg at det er på grunn av overvekten at jeg ikke blir gravid..

Da håper jeg min nye sunne livsstil og vekttap gjør susen for meg også!!!

 

Lykke til med svangerskapet:))

 

Klem

 

Hovedinnlegger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...