Gå til innhold

Puppenekt på dagtid..hjelp


fjolla

Anbefalte innlegg

De siste dagene har snuppa fått fullstendig puppesperre på dagtid. I dag har hun ikke villet ta i de med ildtang engang. To-tre småtrekk i den ene er alt hun har tatt fra kl 7 i morges og ut dagen. Hva gjør jeg? Hun spiser mm ca 2 ganger om natten, og frokost hver morgen. Resten av dagen går det i grøt 2 ganger, litt middag (er ikke så veldig glad i det) og frukt. Hun drikker vann til alle måltider. Synes det er lite mat i løpet av en hel dag. Jeg er litt bekymret for at hun ikke vil ha mm på dagtid, vil jo ikke at hun skal kun ta det kun om natten, aller helst burde hun jo ikke spise da i det hele tatt.

Noen som har gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofie har tulla sånn på dagen i tre dager nå, drar i gang slik at melka kommer og så vil hun ikke ha mer. Har gitt henne mye vann istedet og fast føde, så hun virker fornøyd likevel. Spiser mye om natta da. Satser på at det bare er en fase!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maja har litt samme tendenser... ammet kl. 10 idag tidlig og så ammet jeg ikke før kl. 16.30. Hopper over noen måltid med mm liksom. Og i tillegg vil hun ikke ammes i søvn heller lenger - jenta mi som har vært krakilsk om hun ikke har fått pupp og sove til :-/ Så at det er endring på gang er helt klart! Til det positive da forsåvidt, men det er litt trist uten all ammingen :-) Jeg skal på kontroll på helsestasjonen på onsdag og da skal jeg ta opp dette med hs. Her også spises det grøt x 2, middag og frukt pluss vann til alle måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å gå inn i et mørkt og stille rom?

Prøvd å gå og amme?

 

Ellers tror jeg at det er en periode som sikkert går over igjen. Har du tittet på ammehjelpen, under brystvegring. Kanskje det er noen flere tips der... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan faktisk hende at hun får nok mat! Tre måltider pluss frukt er ganske mye for en liten kropp. Og når hun i tillegg kan få mat på natta,skjønner jeg henne godt. Hun trenger knappe halvliteren med væske i døgnet med de måltidene du sier hun får. Virker som hun får i seg det. Ellers gjelder jo 5+bleier og ellers fornøyd baby.

 

Varier ammestillinger, sitt i et stille rom der det er "lite spennende" å se på.

 

Hvis det ikke plager deg å nattamme, kan du bare fortsette med det! Jeg syntes i hvert fall det var veldig kos, og faktisk litt vemodig når hun begynte å sove hele natta over av seg selv. En eller annen gang sovner de om natta allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for råd! Jeg får se det litt ann noen dager, også får jeg ta en titt på ammehjelpen. Vi ammet to ganger i natt, og en gang kl 8 i dag, spennende å se om det blir noe mer pupp i dag. I utgangspunktet skulle jeg gjerne ønske at hun kun spiste pupp om dagen, men har ikke hjerte til å nekte henne det på natten nå siden det er eneste gang hun får i seg mm.

Det kan være at hun rett og slett får i seg nok mat i løpet av dagen, men tydeligvis ikke nok til å klare seg gjennom natten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske at pupp er også kos, det at hun våkner om natta kan skyldes det - eller det reelle behovet for sult. Hvis du orker og vil nattavvenne kan du gi vann framfor pupp, men som sagt, har du ikke noe i mot nattamming, hadde jeg fortsatt med det!

 

Fortell gjerne hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hoppetussa

Helt klart at puppen er kos om natten, merker det godt særlig på andre måltidet, da er hun ikke så veldig sulten, men veldig kosesyk.

Forløpig går det jo greit å amme om natten, og kanskje slutter hun med det av seg selv etterhvert. Tror du hun vil ha mer pupp om dagen dersom jeg ga henne puppenekt om natten. Noe mm må hun jo få i løpet av døgnet. MME liker hun absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...