Gjest Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Hei!!!! Nå har jeg ligget rett ut i 1,5uke med bihulebetennelse....og det er SMÆRTE fult.......fikk først en kur men det hjalp ikke,fått en til nå som varer i ti dager(er på 3dag nå) Og siden jeg er gravid så kan de ikke gi meg det de "normalt" ville gjort,bare å gå hjem å legge seg og ta tiden til hjelp.....hehe ja letter sakt enn gjort når du har en liten en fra før på 18mnd....og er 36uker på vei.Har noen noe gode råd til hva jeg kan gjøre mot smærtene??? Holder på å bli sprø her,prøvd det meste da for å si det sånn og er så lei å ta smærtestillende i lengden å. HJELP MEG A!!!!!!!!
jennifer Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 Huff da, føler m deg, har selv vært syk m feber fopr en uke siden, har ei på 12 mnd, og er i uke 31. Det eneste jeg kan si er at når jeg har det, så skyller jeg saltvann gjennom nese/bihuler, med et slikt nesehorn du får kjøpt på apoteket... Det har hjulpet meg og kollegaer i mange år i allefall( er flyvertinne) Lykke til, føler med deg...
Tenker på nr 4 Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 det beste er nok å slappe av.. Pappa kan ikke være hjemme da, og ta seg av første mann???
ARK79 Skrevet 10. februar 2007 #4 Skrevet 10. februar 2007 Har hatt bihulebetennelse mange ganger før (ligger i slekta - noe rart med formen på kraniene våre, tror jeg:)), og mine råd er: - Hold for all del nesa åpen. Med nesespray av ymse slag, saltvannsoppløsning el. Ligg med hodet litt høyere enn overkroppen så blir den ikke så lett tett. - Ikke snyt deg for hardt. Det er fare for å blåse ytterligere puss inn i bihulene. - Legg så varmt omslag som du bare klarer over der det gjør vondt. F.eks en dypp en klut i kokende vann, pakk den inn i plast og legg på så lenge du klarer. Dette vil kunne løse opp noe av "gørra" som har satt seg fast. Å puste inn varm damp så lenge du orker har samme effekt. F.eks hold hodet over et kar dampende vann samtidig som du lager et "telt" (feks med et håndkle) over hodet og karet for å få badstueffekten. - Det er veldig viktig ikke å gå ut i kulda etter at du har gjort disse varmeøvelsene, fordi det kan få pusset til å "fryse" og ikke renne ut. I det hele tatt: Hold deg varm! Lykke til og god bedring! 38+3 her, og bare litt vondt i halsen
ARK79 Skrevet 10. februar 2007 #5 Skrevet 10. februar 2007 Forresten, kom på en ting til: Jeg pleier å ta bukkehornkapsler med timian (Fenugreek and thyme) som man får tak i på helsekostbutikker. Disse virker både betennelsesdempende og bidrar til at slimhinnene avsvelles. MEN: jeg vet ikke om de er egnet for gravide - spør lege/jordmor/butikkansatt.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #6 Skrevet 10. februar 2007 Det kan virke som du er resitent mot en del kurer. Få legen til å sende inn en resitensbestemmelse slik at du får vite hvilke kurer som ikke virker på deg! Vil særlig anbefale at du får resept på Azitromax som er en kur på 3 tbl. 1 tbl. dag 1 og en halv tbl. i 4 dager. Det er den eneste som tar mine bihulebetennelser! I tillegg kan du ta 2 Panodil hver 6. time mot smertene, dette skader ikke barnet! Denne kan fint tas når man er gravid! Så ta fatt i legen din på mandag og få byttet medisin, samt tatt en resistensbestemmelse! God bedring! Føler virkelig med deg for det her er IKKE godt!
Gjest Skrevet 10. februar 2007 #7 Skrevet 10. februar 2007 Tusen takk for tips,faktisk noen her som jeg IKKE har prøvd utrolig nok....var inne for en 10-15år siden og stakkopp bihulene for har trange ganger,og ikke vært plaget siden så typisk at det kom nå.....
tezzzer med 3 Skrevet 11. februar 2007 #8 Skrevet 11. februar 2007 Hei.. har hatt dette selv, og legen sa at det beste for å bli kvitt det er å kjøpe kamille te i løsvekt på apoteket og blande det med varmt vann i en bolle, legge et hånkle over hodet og puste dette inn med nesen i et kvarterstid så mange ganger om dagen man orker fordi det er betennelses hemmende... gjorde dette 2 ganger den ene dagen + nesespray i mellomtiden og 2 ganger neste dag og vips bra:-) er jo verdt å prøve..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå