Gå til innhold

a-creme mot strekemerker!!!!


tante grusom master of law

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min lille sønn i desember i fjor og klarte meg uten et eneste strekkmerke! Smurte mage og pupper med a-creme ca to ganger per dag. Vet ikke om det skyldes den eller om jeg kun hadde flaks, med det er kanskje verdt et forsøk!!!!

Håper det funker for flere! Lykke til med graviditene deres:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei...

Det er nok arvelig betinget ja, men ikke nødvendigvis..

Strekmerker kommer av hormonforandringer i kroppen..

jeg smurer meg med olje hver da, men jeg tror at viss man har for mye hormoner får mann oxo strekmerker..

Jeg er anlagt for å få strekmerker..jeg fikk det da jeg var 17 år på lårene, og jeg er ikke feit...

Men jeg smurer meg for det er godt...og for at huden min skal tåle mer når den blir stor..jeg er nå 3 mnd ikke et eneste merke verken på bryst eller mage, magen har ikke vokst så mye da, men brystene har doblet seg....

Jeg bryr meg ikke om jeg får det..det kommer jo ut en baby:)

Dessuten blir merkene lysere med årene...

lykee til jenter

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bør man begynne å smøre seg med olje eller a-creme for å unngå strekkmerker.. Forebyggende (altså med engang man tester positivt) eller når magen begynner å vokse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bare å begynne!

Ang. at det er genetisk betinget.... Jeg fikk strekemerker på lår og rumpe under opveksten, derfor var jeg redd at jeg skulle få det nå også, spesielt siden jeg var veldig tynn da jeg ble gravid. Men som sagt: ingen merker!

Tør ikke annet enn å bruke den neste gang også!!!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...