Gå til innhold

Pumpet 210 ml på et bryst, er dette mye?

Anbefalte innlegg

Jenta vår er 5 uker, veier 5100 gr, og 52,5cm.

i dag pumpet jeg 210ml på et bryst, og enda var det mer igjen. giddet rett og slett ikke mer.

Tidligere pumpet jeg ca 120-130 ml på et bryst.

Elise spiser godt, og jeg er kjempe gla for dette, synes bare det er litt artig å høre kor mye melk dere andre har?

Fortsetter under...

Oj... det var mye! Det meste jeg har pumpet ut av ett bryst var 180 ml, men da orket jeg ikke pumpe lengre, så det er mulig jeg kunne fått ut mer. Pumpet meg tidligere i dag (men pumpet ikke tomt) og fikk da ut 100 ml fra ett bryst. Dersom du har mye mer melk enn du trenger kan det være en idé å kontakte sykehuset, for de vil mer enn gjerne ha morsmelk til premature barn.

oj, jeg fikk pumpet ut ca 75ml i går. Høres kjempemye ut. Men en har vel melk i forhold til hva barnet trenger ? Vår gutt er noen cm lengre enn din jente og veier en kg mindre.... kan det ha noe med saken å gjøre ?

Ja det kan væl muligens ha noe med saken å gjøre.

Noen kan ha mer melk en barnet trenger, men jeg trur faktisk at Elise trenger all den melken jeg har. Hun spiser som regel brystet tomt. (hun spiser kun fra et bryst, så bytter jeg på brystene til hvert måltid)

Var på kontroll på tirsdagen, da gikk hun rett til topps på vektkurven.

Helsesøsteren sa det var kjempe bra, når det i tillegg kun var mm hun spiser.

hvor gammel er gutten din?

hmmm, det var mye melk. selvhar jeg bare fått ut 80 ml på 2 bryst!!!!!!!!!!!!!!!!! Men da lurer jeg på en ting...hvor lenge pumper dere?? For på bruksanvisningen på in pumpe(event) står der max 5 min pr bryst!!!! Så det har jeg gjort!!

Annonse

Jeg har ca. 130ml i hver pupp, når de er fulle. Da pumper jeg de ikke helt tomme, men til det blir verre å få ut, liksom :o) Jeg har elektrisk pumpe, og da tar det ca 5 min å få ut denne mengden. Hvor lenge man kan pumpe og at det var tidsbegrensning aner jeg ikke noe om.

Min gutt er 5 og en halv uke og 60cm og 5110gram, så han spiser også godt! Han har vokst enormt!

jeg har bare sånn manuel pumpe...men på sykehuset der de hadde elektrisk, fikk jeg også beskjed om å ikke pumpe for lenge.

Men det er klart at 5 min er mer effektiv på elektrisk pumpe, og at man får da ut mer melk.

Hmmm lurer bare på om jeg har nok melk til min lille gull, det er ikke alltid han virker helt fornøyd før han har tatt pupp 3 og 4 ganger!!!!

Jeg pumpet det ene brystet i dag, ettersom det var skikkelig sprengt og datteren min hadde nettopp spist av det andre brystet (hun får bare fra ett bryst til hvert måltid, for jeg har visst mer enn nok melk). Fikk ut 200 ml på veldig kort tid med elektrisk pumpe, og hadde nok fått ut mer dersom jeg hadde fortsatt å pumpe, men tenkte det var nok. Vet at snuppa spiser ca 60-70 ml pr. måltid (for har gitt henne morsmelk på flaske ett par ganger), så delte det opp og frøs ned to porsjoner a 100 ml til en senere anledning.

Har brukt Elektrisk pumpe som jeg har lånt fra helsestasjonen.

Jeg pumpet vel i ca 10 min tenker jeg, tok ikke tiden.

Visste heller ikke at det var begrensning på hvor lenge man skal pumpe. Det sto ingenting i bruksanvisningen hverken til den manuelle pumpen min, eller den fra helsestasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...