Gå til innhold

hvordan kjennes livmortappen ut i uke 32?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje ikke så mange som "sjekker" seg selv sååå nøye, men hvordan skal livmortappen være når man er kommet rundt uke 30-32 i svangerskapet?

Tidligere var den ganske hard og enkel å finne, men nå er det noen mnd siden sist jeg sjekket den. Nå er den helt myk, og nesten vanskelig å finne. kan godt hende den har vært slik lenge... men er det dette som er normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri rota oppi der sjøl.. er det så lurt?

Trodde man sku la slike ting være opp til fagfolk..

Men uansett.. det er jo normalt at den skal bli myk jo nærmere du kommer termin..

Skrevet

Tenker liksom at siden det ikke gjør noe at man har fingre eller penis "oppi der" :) under sex, så må det gå greit at jeg sjekker hvordan ting står til?

Skrevet

Er jo som regel litt andre bakterier på fingre enn det er på en penis.. :P

Skrevet

Det er jo bare og vaske hendene godt først da..:))

Skrevet

Ja sant det.. :) Jeg ville ikke gjort det i frykt for å gjøre no galt, men jeg vet om mange som gjør det.. bare husk å klippe neglene.. ;p

Skrevet

Hadde jeg vist hva jeg skulle kjenne etter hadde jeg helt sikkert gjort det selv og,men siden jeg ikke har peiling og vet at det ikke er bra med fingrer oppi der driter jeg bare i og prøve =)

Så jeg må vel si at jeg ikke forstår at folk som ikke har peiling stapper fing(rer) for og kjenne etter ting...!!

Skrevet

Du burde ikke drive å stikke fingrene opp der. Selv om du klipper negler osv så har du fult av bakterier på fingrene. Kan ende med infeksjon, og det er ikke noe åtrakte etter. Fagfolk bruker bestandig hansker før de kjenner. Kroppen din sier ifra når du er klar til å føde, så slapp av og ta den tiden kroppen trenger.

Skrevet

Jeg synes ikke du skal bekymre deg for å ha kjent på livmortappen. Den er helt forseglet så det er helt umulig at bakterier kommer opp i livmoren. Dessuten er det så mye "bakteriedrepende" væske i sjeden så det som kommer inn blir drept. Men selvfølgelig er det best å vaske hendene først for å være på den sikre siden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...