Gå til innhold

Oktober: Noen oktobermammaer som fullammer, men vurderer fast føde


Lille søtnos

Anbefalte innlegg

Knøttet har begynt å våkne hver time eller senest etter to timer gjennom nesten hele natten. Vil da ha mat. Jeg lurer derfor på om hun snart trenger noe mer enn mm. Andre som lurer på det samme eller som har erfaring med når man bør gi annen mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan fint gi smaksprøver og grøt fra 4 mnd hvis du vil. Er du usikker, hør med helsesøster. Vi fullammer nå /hun er født 5. okt), men begynner med smaksprøver på ulike ting nå så smått. Skal prøve litt grøt til uken nå. Ikke fordi minsten MÅ ha det, men fordi det blir lettere for meg - pappaen kan lettere ta over og minsten blir tidlig vant til nye smaker. Jeg skal begynne å jobbe igjen når hun er knapt 7 mnd, så jeg ser helst at hun begynner med fast føde før hun er 6 mnd. Kanskje er vi så heldige at hun begynner å sove hele natten også,selv om ikke alle gjør det da. Du bestemmer her - du er mammaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gutt er 4 mnd snart, og vi har gitt han noen teskjeer med risvelling hver kveld i 14 dager allerede, ettersom han ikke vil ha flaske med morsmelkerstatning.

Jeg blander litt morsmelk i vellingen slik at den blir lettere og fordøye. Lillegutt synest dette er veldig godt.

Lurt å begynne med velling siden tykk grøt blir litt uvant å svelge for en liten baby. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått anbefalt velling av en venninne også, kan hende vio prøver det også.

Nå har vi prøvd 2 ting. Første kvelden fikk hun moset (helt tyntflytende) banan blandet med morsmelk, det falt i smak. I går prøvde vi litt maisgrøt, det ble hun ikke så mett av. Tror jeg skal prøve en kombinasjon i kveld.

 

Hun har ihvertfall gått tilbake til et eller to måltider om natten, som jo er greit, også for mamma (!), med tanke på at hun fortsatt er liten. Før dette har hun nemlig hatt en periode der hun våknet og ville ha mat hver time. Det var slitsomt, ja. Man må jo ha krefter til dagene også.

Merker at hun har litt sjeldnere avføring nå i overgangen til fast føde.

Ga henne litt malt i mm, og så var det i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...