Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre, min samboer nekte....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å levere sædprøve.

Vet det høres skikkelig dumt ut.

Han sier at han aldri kommer til å levere en sædprøve.

Han sier at om noe er galt med han så vil han ikke vite det.

Hva kan jeg gjøre?? Jeg utreddes for fult men han nekter.

Vi har et barn fra før, men det er jo ingen garanti på at alt er i orden med ha nå har jeg fått beskjed om.

Jeg er fortvila nå!!

PS: har prøvd å snakke med han om det, men han blir bare sint da:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det hørtes rettferdig ut. Hvordan har han samvittighet til å la deg gå igjennom masse tester uten at han bare kan levere et glass på laboratoriet? Vil han ikke ha flere barn hvis det ikke går på "vanlig" måte? Hvis dere skal ha assistert befruktning, så må han ta sædprøve først. Dersom prøvene hans er dårlige, så er det i mange tilfeller mye man kan gjøre for å forbedre dem. Og dersom de svømmer dårlig, så kan prøverør være en løsning.

Synes du skal sparke ham i rompa og be ham svelge stoltheten sin.

Skrevet

Helt enig med Kick her; typen din må jammen meg skjerpe seg!!

Man er jo to om dette.... Syns det virker litt arrogant å være sånn...

Hvis han er nervøs for dette må man bare ta det hele med litt humor; min mann leverte sin dose i et glass på sykehuset på morran med kommentaren;

"beklager at jeg kom litt seint..."

Lykke til med pysa di ;), håper han tar til fornuft...

Skrevet

Jeg håper også han tar til fornuft snart.

Han snakker om at han er redd det da skal være noe galt med han han da ikke vil vite om det, og han sier også at vist det er noe galt med han så er det jo meningen at han ikke skal produsere lenger.

Blir så sinna!! Vet at jeg har endo, men det kan jo være noe galt med han også!!!!

Skrevet

Titter innom her. Er en sliter som endelig ar fått positiv test!! Min kjærste var super i perioden vi gikk til utredning. Han fikk tilbakemelding om at han hadde urinveisinfeksjon etter innlevering av sin prøve! Da svømmer de ikke særlig bra, men etter en runde med antibiotika blir alt som det skal igjen. Det kan jo faktisk være sånne små banale ting som kan være feil!! Jeg hadde også endo og ble operert for det i slutten av november. Etter det, klaffet det på PP2!!! Dere må barer ikke gi opp jenter, jeg vet hvor frustrerende det er, vi prøvde i 2,5 år før det endelig klaffet i januar!!!

Skrevet

Hei Lille_me!

Vi hører til under Assistert befruktning. I morgen skal de sette inn egg på meg(tok de ut på lørdag).

Min mann har vært utrolig i den perioden som vi har ønsket barn.

Første gang vi sjekke oss var desember 2004, hadde vært prøvere siden oktober 2003. Begge to var på Rikshospitalet. Da fant de ikke noe unormalt med noen av oss.

Min mann hadde 10 mill. svømmere.

Legen på legekontoret som vi gikk til var helt talentløs, hun gjorde ikke så mye.. Jeg tok blodprøve hver mnd, hun skulle sjekke om jeg hadde hatt EL. Hun mistet senere løyve til å drive videre.

Jeg ble gravid mai 2005. Vi ble såååå glade, men gleden varte ikke så lenge. Det ble SA da jeg var 5 1/2 uke på vei.

Jeg ble også gravid i mai 2006, og hadde SA på omtrent samme tidspunkt som året før.

I høst søkte vi oss (gjennom gyn) til sykehuset i Porsgrunn.

Da vi var der første gang i desember 2006, fikk vi greie på at min mann nå hadde litt under 7 mill. svømmere. Oi, mindre enn forrige måling.

Legen i P. fant ut at han hadde en åreknute i den ene testiklen.

Minste mengde med svømmere i følge P. er 20 mill, mens Rikshospitalet mener 10 mill. Jeg vet ikke hvorfor de mener forskjellig.

Da han leverte sæd nå på lørdag hadde han 12.2 mill svømmere, 1.6 mill av disse var befruktningsdyktige.

Jeg går nå til akupunktur, han kan også homeopati, slik at min mann fikk homopatmidler (mandag for en uke siden) slik at åreknuten skal reduseres/minsket. Det har tydligvis vært til hjelp:-)

Du kan fortelle din samboer at de fleste par vi kjenner til som har problem med befruktning så er det mannen som er problemet.

Det er ikke noe flaut i det, å ha et problem. Jeg støtter min mann 110%. Det er jo et felles ønske/prosjekt.

Det er synn det ikke er så mye i media at det er mannen som kan være problemet. Så du KK i forrige uke?

Lykke til!

Skrevet

Skjønner godt hvordan du har det.

Samboeren min er på samme måte. han er rett og slett bare pysete. men synes vi skal ha litt forståelse også, ikke bare si han får skjerpe seg. er sikkert ikke så lett.

Min er pysete. synes det er ekkelt å levere sædprøve og håper han slipper... men vi har snakket litt om det. amn skal ikke presse noen... kanskje han synes det har blitt litt stress? Eller at han rett og slett synes dere skal ta det med ro og la det gå som det går.

Vi har ingen barn fra før, og etter 2 år har jeg veldig veldig lyst å finne ut hva som er galt... Men han kvier seg litt.

Han er redd for at jeg skal finne noen andre å bli gravide med hvis det er HAN det er noe galt med.

Jeg tror bare rett og slett dere bør snakke sammen.

Ingen her inne som kan få ham til å skjerpe seg hvertfall. det får bare motsatt effekt.

Men er jo deilig å få støtte her inne... og tømme ut all frustrasjon.

Lykke til hvertfall.

Håper dere finner ut av det sammen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...