Gå til innhold

bah... nå gidder jeg ikke lenger..


Mamman til Ask (12/06)

Anbefalte innlegg

nå er det slutt med ammingen her i huset.. har alt for lite melk uansett.. det tar omtrent 10 timer(!!) før puppene fyller seg opp etter at han har fått... og i natt da lillegutt våkna kl 2 og skulle spise, fikk han pupp og presterte å gulpe opp ALT.. snakk om motivasjon for mamma, hehe.. ;(

 

heldigvis er han glad i flaskene. vifter med armene og gaper så fort han ser en.

 

tror det blir bra, jeg. kanskje litt egoistisk, men nå er han ikke så avhengig av bare MEG lenger.. og ikke minst kan jeg spise bl.a. sterk mat igjen.

 

hadde litt dårlig samvittighet siden hele landet snakker om at det å amme er "the real deal" og mødre som gir flaske er noe dritt.. huff... hva hjelper det at norge er på ammetopp når samtidig masse mødre sliter med depresjon fordi de ikke får det til... hrm.. leste på flaskeposten.org da jeg bestemte meg for å slutte, og det hjalp veeeldig.

 

så.. vet ikke helt hvorfor jeg skrev dette innlegg... tror jeg bare håper på enda flere som oppmuntrer meg og sier at det går bra :I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette går helt flott :)

 

Syns det er så dumt at folk som ikke ammer skal føle seg som dårlige mødre. Helt feil. Babytiden skal være masse kos, og om ammingen styrer alt og bare blir pes og stress er ikke det noe fint hverken for mamman eller babyen.

 

Kos dere med flasken dere, og så fint for pappaer som også kan ta del i kosen med matingen :)

 

Du vet best hva som er best for dere, og blås i hva andre skulle måtte synes om det.

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Jeg må si meg helt enig med amlip.. Å være mamme skal være kos og ikke føles som om man ikke strekker til pga lite melk. Mme nå om dagen er så flott at man ikke skal ha dårlig samvittighet. Men jeg forstår deg veldig godt. Jeg har selv måtte slutte å amme pga lite melk og masse pes. Ble vel som deg at jeg satt i 10-15 timer og hun var aldri fornøyd. Men etter mye jobbing med meg selv så har jeg ikke lenger dårlig samvittighet for å gi snuppa mme. Skulle selvsagt ønske jeg kunne amme, men det lot seg ikke gjøre.

 

Ønske deg velkommen til mme klubben ;o)

 

Lykke til videre og kos deg som mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte nesten å grine når jeg leste dette innlegget. Skulle tro jeg leste om meg selv....

 

Sliter her også. Vært vanskelig hele tiden med div, men nå virker det som om jeg har mistet melken helt i ene puppen. Prøvde å pumpe i 15 min i stad uten en dråpe...

 

Elsker flasken her også men man får jo UTROLIG DÅRLIG samvittighet selv om både legen og hs sier at jeg kan gi mer mme. (har lite melk med dårlig utdrivning bla.)

 

Har ikke sluttet helt enda, men det er nok ikke så langt unna....

 

Faens dårlig samvittighet...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er overaska over hvor mange her som sliter med amminga. Jeg trodde ikke det var så vanlig å ha problem, fordi alle ammerne i min omgangskrets og familie ikke har hatt problem. Har fått mer forståelse for flaske-mødre etter å følgt med i dette debatt-forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å så flott å høre at det er flere her inne som er i omtrent samme situasjon. (mener da seff ikke at selve situasjonen er flott..)

 

takk jenter :))

 

og til dere som sliter med dårlig samvittighet, gå inn på debattene på www.flaskeposten.org og les artiklene der, de er veldig positive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat samme her, jeg mista først melka i ene puppen, tilslutt den andre..prøvde og prøvde, pumpa dagen lang. nå sliter jeg med dårlig samvittighet for at jeg kanskje ikke prøvde nok..? min far mener jo det, at jeg sluttet å amme for å få ut og feste igjen. Det er jo ikke tilfelle da, vondt å høre... hjelper ikke på samvittigheten for å si det sånn. Savner å amme, får klump i halsen når jeg tenker på det.. heldigvis støtter sambo meg, vi ble jo begge selv foret med mme fra dag en. Men savner den nærheten med vesla.. trist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til:o) Det må jo være opp til hver enkelt..

 

Mamma fortalte meg hvor styr det hadde vært når jeg ble født.. da MÅTTE man amme for enhver pris.. jeg ville ikke ta verken pupp eller flaske jeg da.. så hu ble bare mer og mer stressa..

 

Med søstra mi som ble født 4 år etter hadde hu bestemt seg for at hvis hu ikke villle ha pupp så skulle hu ikke stresse med det.. gjorde bare vondt verre.. men da gikk amminga veldig bra...

 

Valget er ditt og ikke tenk på at det ene er bedre enn det andre.. Tror nok lille overlever uansett:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D er ingen som er dårlige mødre fordi de ikke klarer å amme!!!

Ikke ha dårlig samvittighet du!

D er mange som sliter,og selvfølgelig er d trist å ikke få den spesielle nærheten med barnet sitt.

Men d viktigeste er jo at barnet får i seg nok mat..:)

 

Stor klem til dere alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner og bli tomt her også, men han er så glad i flaska at jeg ikke stresser i det hele tatt. Har ei datter som kun har fått mme, og en sønn som ble fullammet, og jeg merker ikke noe forskjell.

Man skal gjøre det man selv føler er best!!!

Jeg ønsker jo seff å amme lengre, men gidder ikke stresse når melka ser ut til å forsvinne nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke heller hatt nok mm til mine barn. Men som de sa på barselavdelingen da jeg begynte med mme.

Gi de edle dråper du har av mm til det blir tomt eller det blir så stressete og slitsomt at det ikke er vært det lenger. Å gi babyen mat skal være kos for både liten og stor så slit deg ikke ut.

Dette er noe jeg har tenkt til å følge. Jonatan er 8 uker nå og jeg skal ikke slite lenger en jeg må, men overraskende nok har jeg enda litt mm, men ikke til alle måltider så på kvelden hopper jeg over. Eller om han blir unau ved en pupp så lar jeg det være med det.

Det var veldig tøft med storesøster å innse at jeg ikke kunne fullamme, men hu har da ikke lidd noen nød. Hu ligger faktisk langt framme på masse så de blir så skjønne om vi ikke ammer. Som jeg har sagt tidligere her inne så kunne jeg ønsket meg noen brosjyrer/bøker med informasjon om dette temaet av jm og ikke bare bøker om hvor bra amming er. Skulle tru et land som Norge som er så langt framme med alt annet også kunne innse at amming ikke er alt. Vi er faktisk fullkomne mødre vi å om vi ikke får melk.

Så stå på jenter vi er like flotte og gode mødre vi som de som full ammer.:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å jeg kjenner meg så igjen........ er helt fortvilet over den hersens amminga selv- og det blir bare mindre og mindre av det.... ikke har det vært noe kos i det hele tatt heller!!!

 

Vil bare gi deg en kjempeklem og si at du trenger iallefall ikke ha dårlig samvittighet- det viktigste er jo at bebisen blir mett og at dere koser dere sammen!!! og som her, så koser dere dere sikkert best med flaske :-)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sagt det som kan sies. Du har min fulle støtte:) Jeg vet da selv hvordan det er. Her er det lite melk, den kommer tregt og den er tynn. Ikke ideelt for å fore opp et lite menneske gitt:/

 

Hvis vi hadde vært melkekyr hadde vi vært slakta, hehe:)) Heldigvis er vi ikke det da:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg skjønner deg.. Går dårligere og dårligere med melka mi og,han er aldri fornøyd etter amming!syns det er fryktelig slitsomt å drive å kombinere,men vil prøve litt til.. Æsj,hvorfor kunne ikke amming vært en enkel sak?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...