Gå til innhold

Har ikke lyst til å amme......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette tenker altså jeg.... Og det er vanskelig, fordi på en måte vil jeg føle meg så mislykket etter alt jeg har hørt om amming og hvor bra det er. En ting er å prøve og ikke få til - det er selvfølgelig helt greit. Men jeg har bare ikke lyst!! En ting er at jeg sliter med forholdet til kroppen min, utholder ikke tanken på å ha en baby lenket til kroppen min i timesvis og dagesvis, jeg får angst bare av å tenke på det! Også føler jeg at jeg er den eneste, mest egoistiske kommende mor av alle.... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå i fare for å få masse pepper skal jeg si deg en ting : jeg synes ikke du skal gjøre det hvis du absolutt ikke vil...

Jeg ammet ikke sønnen min...melka kom aldri å jeg tror og mener det var fordi jeg ble så presset på sykehuset...jeg våknet av at de begynte å dra meg i puppen for nå måtte jeg amme...Alle maste på meg!!

Kort fortalt var det et HELVETE!!

Så min sønn har bare fått mme..han er en stor frisk og ikke minst utrolig smart gutt i dag...

Nå når jeg tenker på amming får jeg vondt i magen..har bestemmt meg for og gi det en sjanse hvis jeg får melk,men hvis det er helt pyton nøler jeg ikke med og gå over på mme..å om det går bra kommer jeg ikke til og amme så veldig mangen mnd!!

Jada hører at det er så fantastisk,men i mine øyner er det ikke det å det er ikke alle det passer for..sånn er det bare..

Skrevet

hadde akkurat det samme tankene som deg HI.

Hadde vel ikke lyst å amme,men følte jeg måtte,men ville jo prøve også..

Men da den kom til stykke,syntes jeg ikke det var så ille,kanskje litt "flut" i begynnelsen,vet ikke hvorfor,men likte ikke å amme mens andre var der,og var litt vanskelig siden lillegutt skulle ha mat hver 3t uansett på døgne (han er prematur)

Men vil du ikke amme,så kjære deg,da behøver du ikke det,er ingen som sier at man MÅ amme barnet sitt,får jo like friske og sunne barn som får MME.

Nei,gjør som DU vil,og ikke hør på noen som sier at du skal hvertfall prøve,vil du ikke,så vil du ikke,og da blir det heller ikke koselig om du prøver,og blir bare stress!!

Lykke til uansett hvilket valg du tar,du kommer til å bli verdens beste mor til ditt barn om du velger å amme eller ikke =)

Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

Da syns jeg du skal gi flaske jeg - og gi blanke Faen i hva alle andre sier og mener. Amming passer ikke for alle. ENKELT OG GREIT :)

Du blir en like god mor fordet!

Jeg ammet bare i 10 dager selv. Lillegutt lå på intensiven med høyt blodsukker i 8 dager og det var nok til at jeg ikke fikk nok melk. Ammingen var et jævla slit og jeg ble bare sliten av det..

Helsesøster sa jeg bare kunne kutte ut. Heller en mamma som fungerer :)

Min sønn er litt over 2 mnd nå- han er stor og fin, alltid blid, gråter sjelden. Kan legges lys våken kl 21 og sovner av seg selv og sover til 07.. selv om han bare fått mme..

Folk reagerte med sjokk når jeg sa jeg ikke ammet.. og DET provoserte meg noe inn i helvette.. skjønner ikke hvorfor andre skal legge seg opp i det?

Vi har bare hatt fordeler med flaske og jeg har INGEN planer om å amme mitt neste barn! Melk eller ikke!

Lykke til :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...