Gå til innhold

Hjelp meg..vær så snill!! Jeg klarer ikke å stumpe røyken:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har lest det jeg kommer over av advarsler,tygger tyggis og spiser og spiser,Har begynnt å strikke også..men klarer ikke motstå suget!! Noen som er i samme båt og har noen gode råd til meg!! i mitt forrige svangerskap var jeg såå kvalm at da orket jeg ikke røyk,men ikke nå!!

HJELP..JEg ViL SLUTTE!!!! er 7 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann. skjønner godt at du er frustrert.. men jeg kjenner ei som hadde samme problemet som deg. hun klarte ikke å slutte. men da sa legen at hvis hun lovet å røyke MAKS 10 for dagen var det greit..

babyen har ingen skader nå. den er snart ett år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja er kjempe frustrert ja:( Har klart og kutte ned til 5 om dagen da men...synes fortsatt det er for mye jeg..og får driit dårlig samvittighet overfor den lille:( tusen takk for oppmuntring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv og kutt ned litt etter litt..f eks du kan røyke halve røyken ...hvis du blir røyksyk kan du vente litt med og røyke..vet hvordan du har det..jeg er 7 uker jeg og og har røyka i 15 år...har klart og kutta ned til 2 røyk om dagen men det er ikke bra...håper at jeg blir helt fri i løpet av neste uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

les boken av Allen Carr!!!! Gjør det. og åpne sinnet. du har sikkert fått tipset før men bare gjør det. Jeg leste boken for et år siden og jeg sluttet på dagen Jeg synes det var GØY med røyksug fordi det jeg var herren over suget!! Jeg tuller ikke!! Pleaseeee. da trenger du ikke kutte ned en gang men slutte helt..Hade ikke det vært fint..

 

Lykke til. håper virkelig du får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henger meg på Guldamedgull her!!! Denne boka burde absolutt alle som strever med/ønsker å slutte og røyke lese!! Jeg leste den mest av nysgjerrighet da jeg lurte på hvordan i all verden en bok skulle få meg til å slutte å røyke. Var skeptisk, men etter å ha slukt boka på to dager (var sykemeldt og leste hele dagen;) ), stumpet jeg røyken tvert uten problemer i det hele tatt. Hadde tidligere forsøkt å slutte uten hell, så dette var det beste som kunne hent meg. Har vært røykfri nesten 4 år nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarte heldigvis å slutte på dagen. men det var ikke vanskelig med tanke på dårlig jeg har vært...

Jeg tror (uten å være frekk) at det går rett å slett på innstillinger..

Jeg har selv gått helse og sosial, der jeg hadde svangerskap som spesialfelt, der fikk jeg se en film om det å røyke under svangerskapet, det satt veldig spor hos meg...Dette er mange år siden..men da jeg fant ut at jeg var gravid 2 januar, var det totalt stopp på røyking..

Men jeg vil anbefale å få hjelp av legen til å slutte...

Det som har hjulpet meg er rett å slett å tenke på hva jeg utsetter barnet for hvilke konsekvenser barnet kan få i ettertid..

Jeg kjenner ei som røykte med begge sine barn og de har begge asma, det er ingen andre i familien som har det...

Men jeg skjønner at det er vanskelig....

stå på...dere klarer det til slutt..ha tro på dere selv..

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har noen piller som legen kan skrive ut til deg.. husker ikke hva de heter i farten men en venninne av meg røykte som en skorstein og hun sluttet tvert når hun begynte på pillene! De heter noe på s.. du skal røyke første uken du bruker de, og så orker du ikke mer røyk. Spør legen din.

Tenk også at det er ikke din helse du skal tenke på nå, men babyen din. Ganske urettferdig mot den å røyke. Blir som å låse et barn inne i et lite rom og sitte der og røyke og tvinge det til å puste det inn. Se for deg det bildet hver gang du får lyst på en røyk! Lykke til! Håper du greier det! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill. Jeg sier det igjen. Eneste som jeg vet folk ikke har begynt å røyke igjen av eller hatt det fælt av er den boken!! medikamenter er faktisk bare tull!! unnskyld til dere som mener det og det er folk som har sluttet slik men ikke uten å lide!!

Med boken lider du ikke men tenker : hvorfor ialle dager har jeg gidde å røykt så lenge?? haha. å slutte blir det letteste i verden og du ler av det!! og synes synd på folk som ikke har oppdaget magien!!

Dette er ikke tull!

 

klem igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så vanskelig for å forstå dette. Jeg var stoooorrøyker(50 om dagen) og har prøvd uttallige ganger å slutte, men det var ikke enkelt. Sprakk hver gang. MEN, da jeg ble gravis kastet jeg pakka tvert. Noe annet for meg er bare egoistisk. Kanskje det hjelper å lese dette. Rett og slett få litt dårlig samvittighet..????? Det er kjipt, men nå må du faktisk tenke på andre enn deg selv. Du må fint bare være røyksyk. Du har ikke noe valg. Det at man kan røyke noen om dagen er tull. Morkaka trekker seg sammen når man røyker og slipper mindre mat/blod og oksygen til fosteret. Det går ikke an å fortsette å røyke da. Jeg føler at jeg har grunn til å uttale meg, men jeg forstår at du er frustrert, for det er steintøft. Vær snill å ikke gå i forsvar for du har ingenting å forsvare. Jeg synes synn på deg og veit at du har det trasig, men jeg føler mer med den lille....... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Vi er i samme situasjon, men jeg er bare 5+3 enda.

Jeg røyker ikke mange for dagen, men jeg har også lyst å kutte helt ut!

Røykte gjennom hele forrige svangerskap, - ca 3 for dagen. Hadde det ikke godt med meg selv da. Satt på trappen og grein mens jeg røykte...

Den dagen han ble født, derimot, sluttet jeg tvert. Tenkte ikke på røyk på mange dager, og da kunne jeg IKKE tenke meg å røyke og lukte vondt i nærheten av babyen. Må nesten le litt. :oD

 

Uansett, det gikk ikke an å se på morkaken at jeg røykt i det hele tatt, så det var en stor lettelse!! Sønnen min har vært veldig lite syk. Han er 2 år og 4 mndr og frisk som en fisk :o)

 

Men jeg tenker mye på hva jeg kunne ha utsatt ham for, og hvis han hoster en periode så tenker jeg "å, ja... bare fordi jeg røykte..." Latterlig, for han kan jo bli forkjølet han som alle andre unger :o))

 

Men den skyldfølelsen og dårlige samvittigheten orker jeg ikke en gang til, så jeg vil slutte nå!!

 

Skal lese den "endelig ikke-røyker"-boken og håper det hjelper meg..

 

Huff, ble langt dette her... Du får ha lykke til med sluttingen!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg FATTER ikke at dere har samvittighet til å røyke i det hele tatt!!! Og så si at "Sønnen min er frisk,han selv om jeg røykte".. herregud, ingen ANER hva slags skader ungene får, og når det viser seg! Det kan skje når som helst! ER Det sunt for et barn å sitte på fanget ditt mens du røyker??? Når babyen er inni magen får den jo akkurat den samme røyken som deg!! Dere burde skamme dere! Egoister alle sammen! Tenker bare på dere selv! " Ååå buhu, stakkars meg får ikke røyken min..." Herregud, det er ikke heroin dere er avhengig av!! Skjerpings! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Alkohol og tobakk

 

Alle rusmidler moren får i seg, går over til barnet via morkaken. Særlig i første del av svangerskapet, mens indre organer dannes, er barnet følsomt for rusmidler. Kjente skader er misdannelser av hjernen og andre indre organer. For alkohol er det ikke kjent noen minstemengde for hva som kan være skadelig for fosteret. Derfor anbefales totalavhold fra alkohol gjennom hele svangerskapet.

 

Mer informasjon finner du hos Sosial- og helsedirektoratet Alkohol og graviditet

 

 

Giftige stoffer i tobakk går over til fosteret. Røyking reduserer også blodforsyningen til fosteret ved sammentrekning av blodårene i morkaken og ved lavere oksygeninnhold i morens blod. Røykende mødre føder i snitt barn som veier 200 gram mindre enn barn av ikke-røykende mødre. En lang rekke komplikasjoner før og etter fødsel er mer utbredt hos barn av røykende mødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir meg ikke: LES BOKEN AV ALLEN CARR; GJØR DET I MORGEN!!!!

Hehe..eneste fornuftige. og ikke hør på alle historiene til de som det har gått bra for. Det er ikke sikkert det går bra med ditt barn og er det noe man virkelig vil risikere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det altfor tidlig å si at babyen ikke har noen skader nå. Skadene kan være f.eks redusert læreevne, konsentrasjonsproblemer, adferdsproblemer etc og det vil ikke vise seg så tidlig. Det er derfor ikke "godt nok" å trappe ned til 10 sigaretter pr dag, selvom det selvfølgelig er bedre å røyke 10 enn 30, men likevel: Babyen har ikke godt av at du røyker.

Jeg vet det er vanskelig, har akkurat sluttet selv og jeg har lyst på røyk HELE tiden. Men jeg SKAL la være for babyens skyld. Er så livredd for at hvis det senere skulle oppdages at noe er feil med barnet mitt, så ville den dårlige samvittigheten plaget meg livet ut hvis jeg hadde røyket med barnet i magen.

En trøst til deg er likevel at de første dagene er verst, kommer du deg gjennom dem så går de neste gradvis lettere og lettere! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil forsvare meg på dette jo.. VET JO ALLT DETTE DA!!!! Men KLARER IKKE SLUTTE!!!!! Det er jo derfor jeg skriver dette,ønsker råd fra noen som kan gi meg råd om hvordan!! Folk er forskjellige og for meg er det ikke BARE å kaste pakka.Det gjorde jeg etter testen men sprakk!!Og dårlig samvittighet sliter jeg med HELE tiden,er jo ikke bra for barnet det heller da.Jeg blir jo stressa!!!

 

Og til dere som har klart å bare kasta pakka..hvorfor har dere ikke slutta før? Hadde jeg hatt det såå "lett" så hadde jeg sluttet for mange år siden! mormor og pappa har faktisk kols,så jeg vet hva det går i!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BITCH!! Les ordentlig før du kommer med sånnt piss a.det hjelper IKKE oss som VIL;VIL;VIL slutte i det hele tatt!!! Trenger råd og tips vi ikke stress fra sånne som deg!!OG vi har ikke samvittighet til røyke!!!Vi VIL jo slutte,men klarer ikke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller var det fem ganger..jeg klarte og slutte men begynte igjen etter at jeg festrøyka...men etter at jeg ble gravid har jeg klart det:) boka er veldig bra men du må virkelig ta inn det som står, og les den gjerne om igjen og om igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott. Drit i de anonyme.

Hadde du ikke hatt samvittighet for dette så hadde du ikke skrevet inn her!

Stå på dette klarer du! Kjøp boken i morgen og gi meg beskjed når du er røykfri!!

Klem fra overlykkelig ikkerøyker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*titte litt inn fra 2.trimester*

Ville bare hive meg me på den annbefalinga av boka, både eg åg venninna mi, åg tanta mi slutta me den boka:)

 

Synes at d e flott at du prøve å slutte!

Stå på dettan klare du!:)

Åg klare du d ikkje etter at du har lest boka, så e d jo ingen skam, du har no i hvertfall gjort dett beste og prøvd, åg d e no meir enn ka nån kan sei:)

*Krysse alle fingran åg tæran mine for at du klare d!*

 

*drysse litt "ta bort røyksuget" støv på deg*:)

 

Åg ikkje tenk på de som e anonym åg negativ tell at du skriv et innlegg der du uttrykke frustrasjon åver problemet ditt..

 

Egentli så e d jo bare synd i dem sia dem føle at dem må rakke ned på dem som har et problem som dem prøve å gjøre nåkka me..

I tillegg e dem så feig at dem ikkje en gang tørr å stå førr d dem sei, åg må signere me anonym knappen.

Synes egentli at vi alle skal synes synd i dem, d e jo dem som egentli har et problem, som må kritisere andre førr å få seg sjøl tell å føle seg bedre.

Åg som ikkje klare å se fleire side av en sak

 

*sende litt medlidenheit til de anonyme eg:p*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...