zeemum Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Har nettopp lest at rier kan føles ut som at noe inne i magen rives i stykker? Andre beskriver det som STERKE menstrasjonssmerter m.m...Jeg har hatt sterke menstrasjonssmerter opp gjennom årene, men aldri tenkt tanken at noe rives i stykker... Jeg håper vel innerst inne at rier ikke trenger å føles slik på alle? Jeg har ikke opplevd rier ennå, så jeg har ikke peiling! Kan noen med erfaring beskrefte eller avbekrefte dette jeg har lest?? Jeg har 3 dager igjen til termin og vet ikke hva jeg skal kjenne etter...
Gjest Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 Kjenner meg igjen i den, men jeg er en av de få heldige som aldri har hatt menstuasjonssmerter (klager absolutt ikke). Aner ikke hva hvordan det kjennes ut, men regner med at når jeg først er igang så vil jeg forstå hva som skjer......håper jeg da.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 når man får rier så vet man det!!! =) men er ikke alle som får "tak i magen" som jordmødrene sier man skal ha. Alle riene min satt i korsryggen,helt til jeg hadde 7-8cm åpning,da satt de i magen. Sa dette til jordmor denne gangen, og hun spurte meg da altså dette: Når du hadde mensen,hadde du smerter da..ja..sa jeg..hvor satt disse smertene da spør hun..jeg sa de satt i korsryggen..da sier hun at det var derfor jeg kjente riene best i korsryggen og ikke fikk de berømte takene i magen,selv om de var der,så kjentes det best i ryggen. Men rier er vanskelig å beskrive for det er så individuelt,men man bare vet når det er rier =) Både på vondt å godt,for man har vondt ja,men er jo også da ikke lenge igjen til man ser mirakelet =)
Seriøst Skrevet 10. februar 2007 #4 Skrevet 10. februar 2007 Det er sikkert veldig individuelt. Jeg hadde veldige menstruasjonssmerter i mine ungdomsår, før jeg begynte på p-pillen. Og i starten og fram til kanskje midten av fødselen kjente jeg igjen hvordan de smertene var ja, det var temmelig det samme. Men etterhvert ble det mye verre og lignet ikke menstruasjonssmerter i det hele tatt. Jeg syns vel heller ikke det kjentes ut som om noe rives i stykker nei.....
zeemum Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. februar 2007 Jeg regner med at jeg vet det når riene kommer ja! Hehe. Jeg har som regel vondt i korsryggen når jeg har mensen....så da kan det hende at jeg også kommer til å kjenne det best der? Nei nå er det sannelig på tide at disse riene kommer slik at jeg slipper å spekulere så mye på hvordan de kommer til og kjennes ut!!! Kom kom!
zeemum Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2007 Topp! Da skal jeg glemme det jeg har lest om følelsen av å revne inni magen....for det høres ikke bra ut.
Fjerdemann på vei Skrevet 10. februar 2007 #7 Skrevet 10. februar 2007 På meg føltes det i alle fall ikke som om noe skulle rives i stykker inni magen, så for min del kan jeg avkrefte det. Jeg har aldri mensvondt (Har hatt det en gang i mitt liv, så er vel heldig sånn sett) og hadde heller ikke så veldig vonde rier. De satt i korsryggen, men magen var jo også stram, men var ikke noe vondt i magen. Inntil jeg hadde 7-8 cm var riene ikke noe problem, jeg fikk bare en veldig "trang" til å stå å rugge på kroppen. Men på meg var de såpass lite vonde på begynnelsen at jeg ikke skjønte at det var rier. Men det var det, for når jeg kom på sykehuset hadde jeg 5 cm åpning. Så det trenger overhodet ikke være så ille som noen av og til gir inntrykk av.. Lykke til med fødselen, gled deg!
zeemum Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. februar 2007 Ja vet du! Jeg gleder meg faktisk! Godt å høre at ikke alle rier er så ille! Så nå må de gjerne komme så jeg kommer igang!
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 10. februar 2007 #9 Skrevet 10. februar 2007 *sender deg masse fødestøv slik at du får vite hvordan riene er hehe* =))
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 10. februar 2007 #11 Skrevet 10. februar 2007 når er termin? Du må si ifra om det hjalp med fødestøv hehe =)
zeemum Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 10. februar 2007 har termin på tirsdag som kommer.....har hatt jamt med kynnere siden barne-tv nå! Håper det er fødestøvet som gjør susen!
zeemum Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 11. februar 2007 nei, kjedelig! Ingenting skjedde inatt....sov som en stein!
lettereforvirra Skrevet 11. februar 2007 #14 Skrevet 11. februar 2007 Jeg klarer heller ikke å huske hvordan riene var, men husker de ikke var spesielt gode. Konsentrerte meg veldig om å puste og lå med lystgassmaska fra første sekund til the bitter end;) Jeg trodde jeg kom til å hyle og skrike men samboer sa at han har aldri sett meg så rolig;) Jeg er nok værre når jeg maser om husarbeid:)
Gjest Skrevet 11. februar 2007 #15 Skrevet 11. februar 2007 Jeg syntes riene kjentes ut som middels sterke menstruasjonssmerter, men riene var mye lettere å forholde seg til. De kom forsiktig, bygget seg opp, og forsvant igjen. Pause! Hvis en først får skikkelige menssmerter derimot (der har jeg heldigvis ikke hatt siden barn nr 4,...) varer "toppen" i flere timer, og det nytter det jo ikke å "puste seg gjennom". Nei, mye verre med menstruasjonssmerter enn rier. Syns jeg:-)
zeemum Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #16 Skrevet 11. februar 2007 ja, ikke sant? Jeg har hatt menstrasjonssmerter som har vært så "trykkende" at jeg har vært grønn i ansiktet og nesten kastet opp. Før jeg begynte på pillen var det ekstremt ille så ofte måtte jeg ta to ibux og krøke meg sammen enten på gulvet eller i senga til smertene gav seg...var ikke alltid jeg klarte å stille på handballtrening eller kamp eller når det var på det værste.. Da gleder jeg meg til å oppleve rier gitt! Da får man ihvertfall noen pauser:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå