Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har EL i dag! Og jeg er invitert på fest. Drikke eller ikke drikke? Begrunn gjerne svaret.

Haster! ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

drikk og kos deg!

du skal leve som normalt mellom el og ikm :)

bare tenk på hvor mange barn som blir unnfanget i fylla :)

ingen fare i det hele tatt :)

Skrevet

Takk, det var det svaret jeg ville høre. Forhåpentligvis siste ganga jeg er på fylla på LENGE! :-D

Skrevet

jeg vet ikke, men når vi var på bryllupsreisa så ble d jo litt alkohol, og jeg ble gravid etterpå...jeg har aldri tenkt på det som noe problem egentlig men jeg mista i uke 13...så neste gang kommer jeg til å holde meg edru..vet ikke om d har noen sammenheng men for meg så tror jeg at jeg kommer til å holde meg unna det:)

men seff. det kan jo være massevis av grunner for at jeg mista barnet mitt...

Skrevet

Jeg har en venninne som utdanner seg til helsesøster. På studiet hennes legger de mye vekt på dette med alkohol og graviditet, og hun sa til meg at som prøver bør jeg være veldig forsiktig med alkohol. Fordi alkoholen kan skade egget faktisk før det er befruktet! Og dermed skade fosteret.

Men mange drikker og alt går helt fint, så du må nesten bare kjenne litt på det, og bestemme deg for hva du vil gjøre..

Skrevet

Hm. Jeg tror jeg velger å leve. Ser uansett ut som babylaginga kan ta veldig lang tid, og jeg vil ikke sette livet på vent. Lurer på hvordan alkoholen kan skade et egg på "vandring" nedover egglederen egentlig. Trodde egget måtte ha en forbindelse (livmorveggen) med kroppen for at alkoholen kunne gjøre skade. (??)

Skrevet

Har ingen anelse:p

Det var bare det hun sa til meg i hvert fall.

Jeg har ingen greie på sånne ting personlig:)

Skrevet

Selvsagt kan alkoholen skade egg selv om det ikke er sluppet. Alt i kroppen vår er forbundet til hverandre. En dansk studie viste at kvinner som drakk 1 - 5 enheter alkohol i tiden FØR eggløsning hadde 1/3 mindre sjanse for å bli gravid sammenlignet med kvinner som ikke drakk alkohol. Så det kan jo være noe å tenke på. Kanskje prøveperioden blir kortere dersom man lever sundt og gjør kroppen mest mulig befruktningsdyktig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...