Gå til innhold

Noen som vet en god alkoholfri rødvin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst på rødvin at jeg snart dør... Prøvde en alkoholfri rødvin igår, og den smakte ikke bra.

Det er kanskje ikke mulig å få til den samme smaken uten alkoholen?

Den alkoholfrie smakte som rødsaft.... Uuuhhh..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på "fest" for en ukes tid siden. Da var min samboer innom polet og sa at han skulle ha ei flaske alkoholfri vin.

På polet i Tønsberg hadde de 2 varianter, vi valgte den dyreste. Det skilte 1.5 tror jeg..

Den var helt grei å drikke. Var ikke det samme som alkoholholdig, men man slipper denne "halsbrannen" man kan få av rødvin.

Så spør på polet. Det er uansett ikke det samme, men verdt forsøket..

Lykke til...

Skrevet

Min erfaring er at det ikke finnes noen god alkoholfri rødvin. Jeg er veldig glad i rødvinog har prøv de som er å få tak i på polet her, pluss de du får kjøpt i vanlige dagligvarebutikker og det er ikke noe smak å hoppe i taket over. Da fungerer faktisk solbærsaft bedre, etter min mening.

år det gjelder alkoholfri hvitvin derimot har jeg funnet en på polet som virkelig er å anbefale. Jeg husker ikke hva den heter i farta, men jeg tror den er amerikansk. Da jeg drakk den måtte jeg kikke på flaska flere ganger for å forsikre meg om at jeg ikke hadde tatt feil flaske. :-)

Skrevet

jeg synes alkohol-fri rødvin er pyton, men hvis du liker øl synes jeg munkholm sin ikke er så værst...alt er relativt da ;)

fikk lyst å prøve den hvitvinen som var nevnt over her da...:

smakte to slurker "ekte" øl i går og guuud det smakte godt! Sånn sett skal det bli godt å bli normal igjen.

Skrevet

Prøv den som heter Carl Jung, den synes jeg er god...!!!!!

Skrevet

Jeg husker iallfeal t forrige gang jeg var gravid kjøpte jeg noen flasker alkofritt på systemet i Sverige og tok med hjem, og de var mye bedre enn de jeg har kjøpt i Norge. nå husker jeg selvfølgelig ikke hva de het, men kjøpte både "rødvin", "hvitvin" og "champagne" - den siste var favoritten, men alle var gode. Kan jo være verdt et forsøk om man har mulighet til å dra over grensen? Noen over her svarte at en amerikansk vin var ganske god, og jeg lurer på om jeg også har smakt et amerikansk som var ganske god, tror den het Iglenook, eller noe lignende.

Skrevet

Nesten ingen gode synes jeg, men de beste er "alcohol removed" og ikke "alcohol free", altså de beste er laget med alko men så tatt det bort. Jeg synes den beste er Iglenook St. Regis, men den kan dessverre ikke måle seg med "ekte" rødvin.

Skrevet

Nei nei nei... Carl Jung smaker piss!

Skrevet

Enig med dere.. Iglenook er fakrisk drikkende.

Jeg hadde et glass av denne på restaurant på fredag og da var det ikke så ille (den var ganske kald). Hadde ikke store forhåpningner da. Jeg drakk den nemlig i jula og da smakte den helt tragisk (men bedre enn de to andre jeg prøvde). Saken er vel at det nå begynner å bli leeenge siden jeg drakk skikkelig vin. Så jeg har vel glemt hvordan det egentlig skal være :)

Skrevet

Hei!

Min favoritt er definitivt Ariel. (Kjøpes på polet) Finnes både i rød og hvit. Jeg ville ikke gått for typer du får kjøpt på meny osv ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...