Gå til innhold

Når burde man ringe legen?


Guldamedgull

Anbefalte innlegg

Burde jeg ringe med en gang? Ser det er så mange som har vær hos jm og gyn og ul allerede?? Har nettopp funnet ut at jeg er gravid da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei så å si ingenting!? Har vært litt svimmel og trøtt! sovnet hos naboen hehe. også har je luktet ting ingen andre har kjent!! Du da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjempe vondt i magen natt til i går i 4 tiden. og rundt kvelden i går og i natt.. våknet kl halv ni i morges av at det verket! tenkte det var tr som var på vei, så tok en test for å avkrefte graviditet. men neida, der kom en kryss på testen jo! hehe.. så jeg løp å vekket sambo stakkars, han ble jo helt forvirret når jeg bare hoppet oppi sengen, på med lyset og hev brillene til han så han kunne se! hehe.. men han ble veldig glad da :) heheh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer begge to!

Det er bare å ringe til lege når som helst. De spør deg hvor langt du er på vei og gir deg time etter det. Det vanlige er å dra på første kontroll mellom 8-12 uke ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..får håpe det slutter der! Jeg har ikke spesielt lyst til å bli kvalm!! Men kjenner ikke noe rart!

 

jeg sto på badet og testen viste negativt først så jeg bare ropte til han at den var negativ! vasket hendene å kikket en gang til. tydelig strek! han hørte at jeg gispet og kom løpende. Der sto jeg og lo og gråt som besatt!! hehe. han bare lo og lo!!!

Åhh. dette er så gøyyyy!! Etter 7pp satt spiren!

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er kjempe gøy!! men jeg har så vondt helt nederst i magen jeg. er det normalt??? kan jo ikke gå å knaske på smertestillende hele tiden heller??!!!! hvilke smertestillende bør man ta når man er gravid forresten???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med spirene deres!

 

Jupp -er visst ganske normalt med magesmerter i begynnelsen.

Sies at det er livmora som tøyer og strekker seg..

Under svangerskapet skal min IKKE bruke smertestillende med virkestoffet Ibuprofen i seg (Ibux/Brufen o.l.)

Men man kan ta smertestillende tbl med virkestoffet Paracetamol (Pamol/Paracet/Panodil/Pinex...)

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spurte jordmor om dette nettopp. jeg var tidlig sist når jeg mistet, men nå sa jm at jeg bare kunne vente til uke 9-11=) ikke no hastverk=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...