Gå til innhold

Jeg har fått tilbud om jobb....... hjelp!


Sanna&Simen

Anbefalte innlegg

Har jo fast jobb her, men vi skal flytte og har derfor starta å søke jobb. Har hatt et tlf intervju og i dag lå tilbudsbevet i postkassa gitt....

Men det er bare et vikariat som varer fra til 15 des....Uten mulighet for forlengelse.... blæh. Stoooor småbarnsgruppe under samme tak. Tror jeg skal ha is i magen å se om jeg får noen av de andre jeg har søkt... Har tre søknader inne.... Og flere ledige jobber blir det visst:) Får jeg håpe... Er visst stort behov for førskolelærere der etterhvert...

 

Hadde dere ville ventet? Eller tatt jobben og starta jobbsøking på nytt til jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm.. utlyser man ikke stillinger oftest på sommeren da? Spørs jo, som du sier, hvis det er stort behov for førskolelærere der du skal flytte, er det jo litt annerledes.

 

Personlig er jeg kjempefeig, har ikke is i magen og hadde tatt jobben. Men det er hva jeg ville gjort uten å gi dette som råd til deg.

 

Moro at du allerede har fått jobbtilbud da! Gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å ta det jeg får, klarer ikke å ha is i magen til vanlig, men det stiller seg litt annerledes nå som jeg har Simen og da:) Ikke vet jeg om han får bhgplass heller.... ÅÅÅ, jeg vil være millionær:) Så kunne jeg ha jobbet når det passet meg! Får gå i tenkeboksen ei lita uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er normalt ikke tilhenger av å tenke slik at en snylter på staten, men blir du arbeidsledig i vårhalvåret kan du evt være hjemme med de små da vet du! Vi er så bortskjemte som har en sånn "sovepute" i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet! Det er et kort vikariat - og du har andre søknader inne! Det ordner seg for snille jenter, har jeg alltid sagt.

 

Og som det er skrevet før her, om du ikke har en jobb idet permisjonen går ut, har du faktisk rett på arbeidsledighetstrygd, og du kan få kontantstøtte for Simen - det er ikke sikkert du behøver å være så redd for å ha is i magen.

 

Men det er klart, er dette en jobb du har veldig lyst på, kort vikariat eller ikke, så tar du den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke veeeeldig lyst på den nei, men søkte bare for å søke liksom... Heller mot å takke nei... Ikke lett.

 

Satser på å få et års vikariat om ikke annet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser du har fått mange gode råd... Er egentlig enig i at du burde takke nei.

 

Men du kunne jo ha takket ja og så kunne du sett om du hadde fått noen andre jobber den nærmeste måneden. Det er jo bare å si fra seg jobben igjen dersom du skulle få noe som er mer aktuelt... Bare for å komme med ett annet synspunkt. Men er egentlig mest enig i at du burde takke nei... :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også du skal si nei, ville ha ventet på en stilling som er fast. Men, er jo kjempe flott at du blir tilbudt allerede da, det er jo morro:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...