Gå til innhold

Da er vi endelig hjemme!

Anbefalte innlegg

Anneli kom jo i stormfart den 31. januar.

Hadde ingen anelse at jeg skulle føde på natten den dagen. Var på cafe på dagen og hadde besøk på kvelden. Ingen tegn i det hele tatt. Besøket reiste kl 21 og

slimproppen gikk ca 21.15 den 30. januar. Vi reiste til sykehuset ca. kl 01.15 og hadde da 6-7 cm åpning. Kl 03.45 var det gjort, vår lille pike så dagens lys!

Det var vondt (ingen smertestillende, for det var det ikke tid til) og veldig slitsomt. Var støl i hele kroppen dagen etter :-)

Litt hjelp måtte også til så hun ble hjulpet ut med vakum.

Vi ble overflyttet til hotellet og jordmor var stadig innom. Hun synes Anneli så litt blek ut og pustet litt fort, og ville at en lege skulle se på henne. Etter en sjekk ble Anneli flyttet til nyfødt intensiven. Noe var ikke helt som det skulle. Anneli haddde infeksjon i kroppen og ble satt på antibiotika. Etter noen prøver ble det konstantert "gruppe b streptokokker" i blodet. En av di vanligste infeksjonen visstnok.

Etter noen dager fikk vi ha henne på perm på rommet mellom medisinering.

Og idag fikk hun siste dose og vi fikk reise hjem.

Det er veldig godt.

Si ifra om neste cafe-tur, så kommer vi! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8171540-da-er-vi-endelig-hjemme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye. Fint at dere har kommet dere hjem og at jenta di er frisk igjen. Husker jeg kjente et stikk av misunnelse da du skrev at du trodde noe var på gang bare timer etter vi var på Cafe B. Her har det ikke skjedd noe ennå, men din historie med ingen varsler i dagevis i forveien tenner et lite håp hos meg..

Kos dere masse :-)

Gratulerer masse med lille Anneli. Litt skummelt med streptokokk b, men godt å høre at alt er bra nå. Her er det 17 dager igjen til termin og kjenner at jeg begynner å bli veldig klar. Likevel synes jeg nok Søster til snart tante fortjener å få sin lille prins før min kommer:-)

Gleder meg til å se både deg og nurket!

Stor klem

Gratulerer så masse med den lille jenta!!

Og så bra at dere endelig kunne reise hjem igjen da, friske og raske!

Fort gjort den fødselen der da, satser på å få det unnagjort like kjapt her når den tid kommer. Forhåpentligvis snart... :)

Åh så flott at dere er hjemme, og så dagen før morsdagen - litt av en morsdagsgave! Gratulerer så mye! Har tenkt masse på dere etter den siste sms'en fra deg og tusen takk for nydelig bilde av Anneli. Du får si ifra når du er klar for besøk, så kommer gjerne Eira og jeg en tur (når det blir litt varmere i været, selvfølgelig).

Her våknet både jeg og Isak med feber og sykdom i dag. Har kastet opp like mye som i svangerskapene mine og er fryktelig dårlig i magen. Isak hoster og er snørrete, så det virker nesten som om han har fått influensa og jeg omgangssyken...merkelig. Andreas må nok bli hjemme fra jobben i morgen, for orker ikke være syk å passe på to barn samtidig - spesielt ikke når Isak er syk. Eira virker litt pjusk hun også, stakkars, så hun har stort sett sovet i hele dag.

Vi sees!

klem,

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...