Gå til innhold

Så lei meg idag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg leser noen av innleggene her inne, føles mine problemer som bagateller, og jeg burde ikke klage..

men er så ufattelig lei meg.. har kranglet med kjæresten i hele natt, ikke sovet en time, og skreket meg igjennom hele natta,etter han sovna... Vi har vært sammen i flere år... men i det siste har kranglene våre ført til at vi har tatt opp til vurdering om vi egentlig passer sammen..

er så redd for å miste han! Han er alt for meg,og jeg elsker han av hele mitt hjerte.. vil ikke være lengere,uten han!

Vet ikke hva jeg skal gjøre... har sagt til han at jeg elsker han,og ikke vil miste han.. men vet ikke hvor lenge dette holder lengere...

lei meg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff det høres ikke bra ut.

Har egenkli ingen super råd å gi dæ. bortsett fra de vanelige da. Prat sammen om ka som e probleme. Hvis ikke det fungere,Snakk med jm kanskje ho kan anbefale noen å prate med. Mye forandre sæ jo i graviditeten for begge to.

Lykke til videre håpe det ordne sæ for dokker :)

Skrevet

Takk... ja,vi prøve å prate om det... ender alltid opp med at krangelen bare var noe dumt! vi begge går så i forsvar hele tiden,når det er noe.... igår begynnte det med at jeg ble lei meg, pga jeg får ikke sex av han, føler han prioriterer alt annet,og ikke har lyst på meg... blir så lei meg av det! Og når jeg blir lei meg, blir han irritert... men greide ikke lengere å la vær å vise han hva jeg følte.. er jo så kåt hele tiden,jo... er frustrerende å ikke få noen ting,da...

Skrevet

Ja,vi krangler om dette med sex,da.. prioriteringer av hverandre... hvor mye tid vi bruker på hverandre.. penger, økonomi.. hvilke behov vi har...

Skrevet

Huff det er ikke morsomt sånne ting. Spesielt når man sovner uten å ha gjort opp. Jeg hadde også en krangel med sambo for en uke siden. Det endte med at jeg sa noe han ble fornærma for, så han gikk og la seg. -Hvem ble sittende på stua som Svarte-Per? Jo meg. Heldigvis fikk vi gjort opp dagen etterpå.

-Man får en sånn vond følelse som setter seg midt i brystet. Det gjør vondt fysisk. -Nå var vår diskusjon heldigvis ikke så alvorlig som deres, men..Du må for all del ikke la den ligge, samtalen. Det er såå viktig å få snakket ut. Og hvis dere venter barn attpåtil. Prøv å begynn på samtalen så snart muligheten byr seg. Vær seriøs og fortell at du blir lei deg når dere ikke får gjort opp.

Lykke til!

Skrevet

Takk til deg også... fikk snakket litt med han før han dro på jobben, men nå blir han værende borte i hele dag, til vi senere skal til noen venner på middag.... ja,det er kjempefrustrerende... jeg fikk sagt unnskyld til han, men fikk ikke det tilbake.. føler det er bare jeg som gjør feil,i hans øyne, mens han ikke vil se sine egne.. han tåler ikke å få noe kritikk... men ja,vi trenger nok å prate orntlige sammen... håper bare vi greier det,uten at det skal bli en krangel... de dagene vi har sammen uten å krangle,er jo bare sååå gode... men i det siste har det vært hvertfall hver uke vi har støtet sammen... vi har så ulike behov! Spesiellt etter jeg ble gravid, har jeg så behov for at han ER der for meg..for at han skal SE meg... mens han har behov for å være bare seg selv... vanskelig dette!

Skrevet

Kjære deg.. ikke lurt å mase seg til sex! Det fører til at han får enda mindre lyst... Er du gravid eller er dere prøvere? Er du gravid synes jeg virkelig du skal glemme dette med sex, og fokusere på andre ting. Er dere prøvere har dere virkelig et problem. Det kan hende han ikke ønsker å bli gravid like mye som du?

Skrevet

Jeg er gravid... har ikke maset meg til sex, har ventet,tålmodig, lenge i det siste,uten å få noe sex... men i går randt det bare over for meg..ble så lei meg når han ikke ville... får så mange følelser om at han ikke har lyst på meg lengere, om at jeg ikke er bra nok... sike ting! Synes det er viktig å prioritere å bruke litt tid på hverandre.. SE hverandre, ikke bare leve i en praktisk hverdag...

Skrevet

Jeg har har vært borte i litt av det samme selv med min kjære, og for å betrygge deg, gutter kan faktisk ha perioder da de ikke har lyst på sex! Er han sliten og trøtt og dere krangler en del synes jeg kanskje du bør fokusere på nærhet i steden jeg. Sett deg ned å gi han massasje i steden..kanskje du glemmer at han trenger å bli sett litt og, vi har jo en liten tendens til å glemme disse pappaene oppi den her graviditeten. Jeg har hvertfall det..Vi jenter har lett for å fokusere fullt på babyen og det som skjer inne i oss, og det har jo ikke han mulighet til i det hele tatt.

Jeg og min kjære har faktisk fått et nærere forhold nå etter at vi ble gravide, selv om sexen er kraftig redusert. Nyt nærheten og kos i steden..

Skrevet

Har dere vurdert å ta samlivskurs?

det skal visst være gratis for førstegangsforeldre, for det er mye som forandres ved en graviditet.

Begges prioriteringer i svangerskapet, og ikke minst etterpå.

Angående sex, det kan jo hende han syns det er ubehagelig, siden det er liksom er en "tredje" person med i bildet.

For noen menn kan dette være et skikkelig hinder.

Prøv å ta dette opp en gang dere har god tid slik at dere har tid til å snakke skikkelig.

Hvis du klarer, ikke gå i forsvar, men prøv å se hans side av saken.

La ham få snakke ut, så kanskje lar han deg få snakke også.

Det kan høres litt urettferdig ut først, men kanskje det kan føre til at det løsner litt på flokene!

Lykke til.

((klem))

Skrevet

hvis typen din er intresert i å prøve det meste for at forholdet skal holde, så kan dere gå til familie kontoret i komunen for hjelp. tror dere da får tilbud om partner samteler med en psykolog. eller som foreldrekurs som hun over her foreslår.

Tror modumbad tilbyr partner terapi som helge kurs, men hvet ike hva det koster. de har også laget en kortversjon dere kan jobbe med hjemme på dvd.

Skrevet

Skjønner deg godt jeg....

Her i huset er det også jeg som vil, vanskelig det, fører med seg mye sjalusi og dårlige tanker

Men vi får håpe det ordner seg :)

Tenk hvilke drømme damer vi egentlig er da - som har så lyst på dem selv om vi er gravide - kunne vært værre enn det.

Har hørt en gang at jenter ofte må ha det bra for å ha overskudd til sex mens menn må ha sex for å ha det bra

Her er de to rollene totalt byttet om - han må ha orden på livet sitt og hodet sitt for å ha lyst - mens jeg må ha sex for å føle meg bra og få overskudd til andre ting

Vi er nok bare forskjellige - men godt å høre at det er andre som har det litt sånn også da.

Skrevet

Takk for mange gode svar fra dere alle.. var så fortvilet tidligere idag!

Går bedre nå...har fått snakket litt sammen, og hatt en kjempefin kveld ilag.. men må bare forbedre oss til neste "krangel".. prøve å unngå at det blir krangel av det.. alt blir bare så trist og leit da!

Godt å høre at det er flere som har det slik at "rollene er byttet om".. jeg også må ha sex for å ha det bra, mens han må ha det bra for å ha sex! Det synes jeg var godt sagt! :) Skal ikke være bare enkelt å leve sammen med ett annet menneske... man er ulike,og må tilpasse seg hverandre.. ikke like lett det alltid!

Men var godt å få ut litt av frustrasjonen min her, til dere...

Skrevet

Uff, det er så leit når man krangler på denne måten.. Så flott at dere har fått snakket ut litt! :)

Jeg vil også foreslå, som flere andre her, at dere går til samlivsterapi; Altfor få par gjør det etter min mening. (Eller, mange går til terapi når det allerede er for sent.) Det er ikke sikkert man trenger så mange timer heller, det kan være nok med noen få timer for å få en ny synsvinkel, en ny måte å se hverandre på og en ny måte å kommunisere på. Ikke se på det som terapi - se på det som en investering i forholdet og en spennende utviklingsprosess som kommer til å bringe dere nærmere hverandre og lære dere masse!

Familievernkontoret finnes i alle kommuner og er gratis. Flere helsestasjoner tilbyr også hjelp til nybakte foreldre. Og det finnes jo mange private terapeuter av forskjellige slag.

Familievernkontoret:

http://www.bufetat.no/?module=Articles;action=ArticleFolder.publicOpenFolder;ID=243

Tror vi jenter også må tenke på at det ikke er så lett være mann midt oppi en graviditet heller.. Som kvinner går vi rundt og kjenner på alle de fysiske forandringene i kroppen vår, alle de små sparkene, mens mannen overhodet ikke har noen forutsetninger for å forstå hva vi går gjennom. På samme måte kan ikke vi forestille oss hvordan det er å være mann.. Det viktigste oppi alt dette tror jeg er at man har en åpen dialog, og er helt åpen om alt man føler og tenker, og at man har høy takhøyde for hverandre i denne perioden. (Jeg mener ikke at man skal finne seg i alt, men prøve å tenke litt nytt; Vær tydelige på hvilke behov dere har, og kompromisse!)

Underveis i et svangerskap går man også gjennom mange forskjellige perioder og prosesser hvor tanken på at man faktisk skal ha barn går opp for en (dersom det er barn nr 1); Og dette kan jo naturlig nok være skremmende. (Ikke fordi man ikke ønsker seg barn, men tror det heller er mer frykten for det ukjente og uforutsigbare - vi mennesker er noen vanvittige vanedyr!)

Gode klemmer og lykke til videre! :)

Skrevet

Tusen takk til deg også! :)

Ja,har tenkt på dette med samtaleterapi, veiledning.. tror det er noe vi kunne hatt nytte av! Fått litt veiledning på hvordan vi bedre kan kommunisere med hverandre, uten at det skal bli krangel av ting.. skal snakke med han om det,og få sjekket det ut.. er så unødvendig at det skal bli slik vi har det! For vi vil jo være sammen... men disse kranglene gjør det litt vanskelig, og vi er veldig leie av dem!

Da kan man heller bli flinkere ti lå nyte tiden sammen, og nyte hverandre mer... har gred det både i går og idag etter krangelen, hatt det kjempefint! Men vet at om vi bare fortsetter som vi har gjort, vil det ikke gå lange tiden til det dukker opp en ny krangel..en ny søvnløs natt, og en ny diskusjon vi begge sier ting vi angrer på senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...