Gå til innhold

Være borte fra babyen


Yana

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som ikke vil gå noen steder uten babyen. Vi har max vært 20 meter fra hverandre siden ho vart født. Jeg synes det er helt greit, savner ikke fester og alkohol. Da jeg fikk første barnet gikk jeg første gang tur uten henne når ho var 3 mnd og hadde et veldig fast søvnmønster. Men var aldri lengre unna at jeg kunne komme i løpet av 10-15min. Har pappa som kan passe, men han har jo ikke melk.

 

Er det noen andre der som ennå ikke har vært borte fra babyen? ikke en gang en tur på butikken uten baby. Det virker som nesten alle pumper seg eller gir mme og tar en tur ut alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fullammer og gir ikke på flaske. Så ta det med ro, jeg er heller ikke på "rangel". Er ikke lenger vekke fra babyen enn at jeg kan komme fort, og passer alltid på at jeg er der i matetiden selvfølgelig. Har som regel poden med meg overalt, jeg. Blir nok ikke en dråpe alkohol på meg før vi har kommet igang med fast føde. Men det går greit for meg... hadde det vært et større savn hadde jeg vel pumpet meg, men det gidder jeg ikke. Det er jo bare en liten fase av livet hvor man ikke kan gjøre så mange sprell... Det kommer tidsnok anledning til fest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke den eneste! Jeg har kun vært borte fra snuppa i ca 2 timer, that`s it! Og da var hun med pappan sin til besteforeldrene sine...jeg hadde "tanket" henne godt opp før hun dro + at pappa hadde mm på flaske. Det var rart å være helt alene hjemme:-o Jeg ble kjempe rastløs og klarte så vidt å legge meg ned på sofaen og se på tv+slappe av! Snakk om mors instinkt hehe:-) Jeg pumper meg for å bygge opp et lager i fryseren + for at snuppa ofte trenger ekstra mye melk på kvelden før hun legges. Da er det pupp - flaske og gjerne litt pupp igjen.Frister lite med å dra på fest enda!Blir nok ikke før til sommeren en gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Jeg har vært borte fra Håkon et par ganger, men ikke for å feste. Har vært hos frisøren mens moren min har passet han. Har vært ute og gått tur alene mens Håkon og pappaen har vært hjemme alene. I tillegg har moren min lånt han noen ganger for å gå tur med han.

Jeg har masse melk og har derfor endel melk i fryseren. Pappaen pleier å flaske 1 måltid pr døgn for kosens skyld. Så det er ikke noe problem for meg å ta meg en tur, men å gå på fest føler jeg ingen trang til.

 

Har akkurat avtalt med søsteren min at hun skal sitte barnevakt noen timer på torsdag eller fredag slik at mannen min og jeg kan dra på aketur i korketrekkeren. Gleder meg kjempemasse til det! Har ikke aket på årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke dn eneste nei.. Jeg fullammer og har vært borte fra henne kun 3ganger ,ca 1-2 timer pr gang. Da var d pappan og bestefaren som har passet henne:)

Savner ikke å dra på byen,blir vel tid til d senere. Nå vil jeg være sammen med godjenta mi og nyte tida som går alt for fort..

Skal jo bynne på arbeid igjen i august :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får banne litt i kirka jeg da! ;-)

 

Til lørdag skal jeg til ei venninne og drikke vin! Det blir første gang mannen min er alene med snuppa litt mer enn 1 times tid. Jeg er ikke langt unna og kan komme meg fort hjem hvis krise, men jeg gleder meg!!

 

Jeg har ikke vært mye borte, kun noen ganger på matbutikken. Men jeg trenger det! Godt å være litt alene også innimellom.

 

Vi ammer og gir flaske. For meg har ammingen desverre kun vært mas, grining, såre pupper, store pupper, lite melk osv osv osv så vi har siden sykehuset gitt flaske med morsmelk i tillegg til kopp osv. Nå har vi også et par måltider med mme i tillegg pr døgn.

 

Syns også det er viktig at pappa`n kan være alene med henne og få kvalitetstid. Men det blir sikkert rart for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når pappaen er hjemme har jeg stadig tatt meg en tur på butikken osv, han har også vært på "guttetur" med pappaen i 3-4 timer...

Litt rart å ikke ha han hos meg, men fikk da gjort lit i huset :)

 

Er ingen fester i nærmeste framtid... Men det hadde ikke vært noe problem da jeg kun gir mme...

Men det spørs hvor lenge jeg hadde blitt på festen da.;) Hadde nok kommet an på hvem som passet han :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke vært mye borte fra snuppa mi. I dag var andre gang siden hun ble født. Første gang var en time for et par uker siden. I ag var jeg borte i nesten 2 timer på shopping med mamma:) da var pappan og snuppa ute og trillet og da vet jeg hun sover. Jeg fullammer også. Nå er situasjonen her slik at jeg er stort sett alene med henne mandag-fredag pga pappan ukependler. Og da trenger jeg litt tid for meg selv når det kommer til helg.

Men blir nok dårlig med festing her framover, ikke savner jeg det heller forsåvidt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det meste jeg har hvert borte fra jonathan er 10-15 min ..da passet mammahan imens jeg kjørte fort til butikken:)

 

skla ha barnefri en hel natt fra påskeaften for aller første gang, da skla mamma og pappa passe han... de gleder seg som bare det og jeg gruer meg litt til og være borte fra han.. hehe

 

da skal jeg på fest for 1 gang på leeenge.. har ikke drekt el festet siden januar i fjord:) så gleder meg jo til det da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borte fra lillegutt flere ganger. På det meste 6 timer. Det var kjempe deilig. Mannen min tok med seg begge guttene og dro avgårde sånn at jeg kunne ta en skikkelig husvask. Noe jeg egentlig hater, men den gangen koste jeg meg med husvasken. :o)

Utenom pappaen har jeg levert han fra meg til bestemødre, når jeg skulle på hs med storegutt, div legetimer ol. Og hver onsdag er storegutt på 2 år på "tumling" ett barneaktivitet tilbud. Varer en time og er vår ting. Syntes det er litt viktig at jeg får litt tid alene med storegutt.

 

Når jeg er borte får lillegutt flaske med mme evt pumpet mm. Ellers får han bare pupp.

Husker storegutt var nesten 2 mnd før jeg var borte fra han første gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært borte jeg heller. Ikke 1min engang. Føler ikke behov for det. Drikke alkohol gjorde jeg ikke før jeg ble gravid heller...Kjempetreg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må nok innrømme at jeg ikke har vært så mye borte fra han nei... for meg er det på en måte nok at ejg er borte fra han når jeg legger meg i badekaret og pappaen har han :)

 

noe jeg har store planer om i dag, siden det er morsdag og greier!!!

 

neida, hønemor som jeg er, har vært to/tre ganger på butikken alene og pappaen og svogern min tok han med på trilletur en gang...

 

skal kose meg med ett glass rødvin til fredag!!! men da er nok både poden og pappaen med, så er vel ikke borte da heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...