Gå til innhold

Var hos legen på mandag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

alt er jo så forandret siden forrige gang.De undersøker jo ingenting.Bare snakker,tar urinprøve og blodprøver.Blir så tankefull etter jeg var der og tenker mer og mer.Fikk ikke svar på om det var baby der engang... Trodde bare dem undersøkte for å sjekke om jeg ca var like langt på vei som jeg mener jeg er osv og at jeg faktisk er gravid.er det urinprøven de går ut fra da eller?Kanskje bare meg som er rar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det gynekologisk undersøkelse du savner kanskje? Det er ikke så vanlig lenger. Og du hadde jo timen fordi du har funnet ut at du er gravid. De sjekker jo det på urinprøven, så selv om legen ikke sa ordet gravid så er du jo det siden han ikke motsa det i allefall. Hadde du testet negativt hadde de jo klødd seg i hue over hvorfor du var der. Så du ER jo gravid. Mulig legen din er litt sær på kommunikasjon bare.

Når det gjelder hvor langt på vei du er, regner jeg med at legen spurte når din siste mens var og regnet termin utfra det. Mer enn det kan jo ikke legen undersøke. Er du usikker eller vet at menstermin må være feil å gå utfra hos deg må du jo si fra om det selv og be om evt. ultralyd. Da ser de hvor stort fosteret er og dermed si hvor langt du er på vei. Hos meg var dette tilfelle, jeg har uregelmessig mens og utfra egne jevnlige tester så jeg fort at menstiden var feil å regne utfra. Spriket mitt var en hel måned!!

Etter noen dager, når de har fått svar på blodprøvene dine får du helsekort. Enten må du hente det selv eller så får du det tilsendt, varierer fra plass til plass. Ring og spør. Liker du ikke legen din, kan du ordne time hos jordmor istedet. De er som regel litt koseligere å prate med. Det er faktisk også vanlig å gå til legen første gangen, og til jordmor de neste tre gangene. Be om brosjyre på dette. Ikke vent på at alt skal dette i fanget ditt, spør og vær litt engasjert selv også =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...