Gå til innhold

November: Vekt og lengde 15 mnd:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var visst fredag 16. februar det stod på helsekortet vårt, så da må jeg vente litt til:)

Rart at du "MammaLukas" ikke skal ivei før han er 17 mnd da, for de skal jo ha MMR vaksina på 15-mnd kontrollen... Men går vel greit med to mnd senere da:)

Annonse

Hmm...ja det synes jeg var rart. Det står i hvert fall at MMR-vaksina skal gies rundt 15 mnd overalt hvor jeg har sett. Men gjør vel ikke noen forskjell om det blir 2-3 mnd fra eller til kanskje.. Gleder meg til å se hvor stor lillemann er blitt i morgen jeg! Tipper rundt 83-84 cm og kanskje bortimot 12 kg... Så får vi se hvor flink jeg er til å gjette!

Da har vi vært på kontroll! Oliver er nå 81 cm lang og 11,5 kg! Gjettet at han var bittelitt større jeg da:)

Fikk masse skryt av hvor fin og flink han var! Han spiser, sover og utvikler seg som normalt:)

Ja,det står 16 mnd gruppe på kortet.Luke er født 5.nov så da er han en uke fra å være 17 mnd.

Vi fikk MMR vaksina da han var 10 mnd fordi vi dro til Thailand,men må få den igjen ved denne "15 mnd/16 mnd kontrollen"

Luerer litt på om helsesøster har satt feil mnd jeg? Kanskje han skal dit i slutten av februar,nei nå må jeg ringe å høre....

There was no control for leo today, leo had a little cold so he couldn't take the vaccination, so she sent us home without weighing, measuring or checking his developement! so its another 2 weeks until our control, so it'll be more of a 16months control :o/

Annonse

Var på kontroll i dag vi, han er nesten 16 mnd da. MMR-vaksina gikk veldig bra, så nå må vi bare følge med om han reagerer etter hvert, ikke sett noe enda men..

Han var 12780 gram og 85 cm.. Stor gutt.. Og imponerte helsesøster med alt han kunne. =)

Nå har vi endelig vært på 15 mnd kontroll (dagen før hun ble 16 mnd).

Vesla har faktisk gått ned 30 gram i vekt de siste to månedene, og vokst 1 cm. Så nå veier hun 9600 gram og er 79,6 cm. Og for første gang virket helsesøster litt bekymret for vekta hennes. Siden det nå ikke er noen kontroller før 2 års kontrollen ville helsesøster at vi skulle komme innom om et par måneder. Så da får jeg ta med meg vesla når jeg skal på kontroll med minsten.

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...