Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Er ikke dere "redde" for å skade den lille?? Altså, er ikke direkte redd. Men når sambo f.eks har en finger inni der, det skader ikke det? Begynner å komme ganske langt i svangerskapet nå, og sambo selv tenker på dette. Er redd for å treffe baby. hehe;) Men altså, tenker på JM eller legen, ved GU så sjekker jo legen hvor langt man er påvei (da tenker jeg på 1.kontroll) og da går jo han bare inn med en finger for å kjenne hvor stor livmora er. Han finner jo livmora fort. Er det ikke fare for at vi også treffer den da når vi 'holder på'?? Er det ingenting vi kan skade??
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 Dere kan ta det helt med ro. Det er ikke noe fare for babyen å ha normal sex. Når mor har det godt så har jo også babyen det. :-) Jeg har lest en plass at man bør være forsiktige med vibratorer men ellers kan man kose seg som før.
Love my kidz Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 Jo alle sier man kan ha sex og at det ikke er farlig. Men jeg er redd for å gjøre skade. Det er sambo også, så her i gården har vi valgt bort samleie. En finger kan umulig gjøre skade, trenger jo ikke "grave" heller.. Man treffer ikke babyen, den ligger godt beskyttet inni livmora, men at man kan lettere treffe livmora/livmorhalsen er jo ikke umulig, hos mange siger dette litt ned etterhvert. Dersom du føler ubehag når det gjelder å ha sex, hvorfor ikke bare kutte det ut? Du bestemmer over kroppen din =)
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 10. februar 2007 #4 Skrevet 10. februar 2007 sex e bare bra det...så lenge du ikke har hatt komplikasjoner å sånn... men dildo/vibratorer ol skal du ikke bruke,pga infeksjonsfare ol...
Lone35 =0) Skrevet 10. februar 2007 #5 Skrevet 10. februar 2007 Tror man bare skal fortsette sitt intimliv om man ikke har hatt komplikasjoner. Men du, hvorfor undersøkte legen deg ved GU for å finne ut om du var gravid. Det er jo nok med en test! Ikke nødvendig å ha hendene oppi pasienten da? Termin får du jo ved UL!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #6 Skrevet 10. februar 2007 HI her. Legen har sjekka livmor begge gangene jeg har vært gravid. (hatt MA en gang). Så det er vel rutine her da. Alle legene gjør det samme. Men hvorfor, nei si det.. Sist da jeg hadde MA så aborterte jeg jo dagen etter jeg hadde vært hos legen, så da legen gjorde det samme denne gangen, så skal jeg innrømme at jeg var meget spent de nærmeste dagene ja.
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 10. februar 2007 #7 Skrevet 10. februar 2007 mamma var hos legen,han trykte så har nede der en sjekke etter livmora at mamma ble blå dagen etter...ho mista da...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #8 Skrevet 10. februar 2007 han kjenner ikke bare med fingeren inni men samtidig med en hånd på magen - kjenner ikke livmor bare innenfra liksom....
Xenaen Skrevet 10. februar 2007 #9 Skrevet 10. februar 2007 Nei er ikke redd for å skade den lille. Den ligger helt hermetisk lukket - livmorhalsen er lukket, skjeden går faktisk lengre bak enn der livmorhalsen starter, Ungen ligger i sin helt tette pose med vann. Jeg er heller ikke redd for at legen skal gjøre noe galt om han må ta en GU. Jeg tok GU på første kontroll, han sjekka livmorstørrelse (bl.a fordi jeg hadde stor livmor) og tok streptokokkprøve. Det jeg sliter mer med er lysta. Sex er liksom overskuddsaktivitet, og jeg har ikke overskudd. Sex er bra for deg når du går gravid, det fører deg og partneren din nærmere hverandre, du utskiller oxytocin, lysthormoner, som også blir utskilt under fødselen, og etterpå for å knytte deg til barnet. Alt som gjør at du og partneren din kommer nærmere hverandre er bra! Såh, rådet mitt er: Kos dere med seksualiteten deres, det blir mindre av dette etter fødselen!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå