Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet at det er forferdelig å gå i sju uker konstant kvlam - men, ikke særlig oppmuntrende for den stakkaren som er inne i sin første kvalme uke vel...????

Dette er vel ei side som skal støtte hverandre, ingen konkurranse om hvem som har det værst??

Skjønner dere begge veldig godt!

Det er helt forferdelig å være kvalm konstant!! Man klarer egentlig ikke å tenke på noe annet..... Man orker ingen lukter, synsinntrykk, lyder eller bevegelser....eller at noen andre klager over småting....

Men, likevel: Prøv å tenke positivt; vi er kvalme fordi vi er gravide.

For meg er kvalmen en påminnelse på at alt er bra med babyn.

Har opplevd i flere svangerskap at kvalmen brått har forsvunnet - og da har det endt med SA/MA.

Så på sett og hvis kan dere være glade for at dere er kvalme - da er det liv i magen;-))

Liten trøst for dem som er midt oppi det.... er klar over det..... men, tro det eller ei... jeg gjør alt jeg kan for å havne her igjen. Vet at jeg vil bli lagt inn med hyperemesis, men VIL ha tredjemann likevel!!!!

Hvis du er skikkelig plaga av kvalmen har du antakelig ikke orket å lese mitt lange innlegg, hvis du mot formodning har pløyd deg gjennom; LYKKE TIL VIDERE!!! Jeg kommer til å trenge hjelp av DEG når det setter igang igjen hos meg.... vet at jeg kommer til å miste motet i perioder - og da er det godt å vite at dere finnes!!

Vi sees=)

Skjønner deg veldig godt! Det er totalt utmattende å være kvalm HELE tiden. Du må bare prøve å ta en time av gangen, så en dag av gangen. Sakte men sikkert snegler tiden seg fremover. Prøv å fokuser på de øyeblikkene du kanskje ikke er like kvalm, nyt disse øyeblikkene og prøv å husk dem når kvalmebølgene slår innover deg igjen. Jeg VET det er vanskelig, men det hjelper litt. Jeg synes også det hjelper å tenke at babyen iallefall har det bra, og at han/hun får i seg den næringen han/hun trenger, selv om jeg ikke gjør det.. Jeg hadde god effekt at akupunktur forrige svangerskap (tok toppene og gjorde hverdagen litt lettere), men i dette har det ikke hjulpet noe særlig så langt. Men for all del, det er verdt å prøve! Min akupunktør kostet 500 for første gang, deretter 320 kr gangen. Dyrt, men absolutt verdt det hvis du har effekt! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...