Gå til innhold

Cola!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj.. har fått kjempedilla på cola og må ha de hele tiden... Hvor mye kan jeg drikke daglig før det blir skadelig...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett et sted at man ikke bør drikke over 1 liter Cola for dagen..

Skrevet

huff, det problemet har jeg også... holder meg heldigvis godt under literen om dagen da.. :)

Skrevet

Har lest at det er en halvliter jeg, pga sukkermengden....

Skrevet

Det er 1 liter cola pr dag (pga koffein-innholdet ikke sukker). Så om man drikker cola bør man feks ikke drikke kaffe i tillegg... (jeg husker ikke hvor mye kaffe pr dag det var, jeg drikker nesten aldri kaffe).

Men jeg liker cola... sitter og koser meg med et glass nå... :)

Skrevet

Hentet fra matportalen.no

"Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn

1 - 2 kopper kaffe per dag, eller

3 - 4 kopper te per dag, eller

1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag"

Jeg syns også cola er veldig godt nå!

Skrevet

Cola er digg, farlig digg spør du meg. Jeg drakk 1,5 l cola per dag, i mitt forige svangerskap. Fikk vist et cola problem etterhvert, slet veldig med å slutte, hold på lenge etter fødselen. Jeg greide det heldighvis tilslutt, og gikk ned 10 ( overflødige) kg i vekt på 4 månder.

I svangerskapet utviklet jeg svangerskaps diabetes. Nå er jeg på vei med andre mann. Legen har skrevet, under merknader på helsekortet for gravide: obs, glu intol. ( cola) . Jeg burde vel ha lært, men i kvalmens hete forelsket jeg meg i colaen nok en gang.

Jeg fikk fortalt at en halv liter cola om dagen er greit, men man kan faktisk få et cola problem. Jeg lovet meg selv at jeg i fremtiden skulle holde meg langt unna, men som nevnt cola er digg, farlig digg.

Det må jo være lov og kose seg litt,

men vær forsiktige jenter!

Skrevet

Jeg er så glad, for jeg "liker" ikke Cola :)))

Liker d jo, men det er ikke det jeg velger å drikke, ikke så glad i brus generelt. Drikker mest vann, juice og Biola nå for tiden :)

Skrevet

Legen min sa man skal drikke mesten tre liter cola paa en dag foer koffeinmengden har noen virkning paa babyen - men det er ikke anbefalt da.... dette var i hensyn til diet-coke da, ikke cola (men koffeinen er vel den samme), og sukkeret er vel en annen ting...... (vet forresten ikke om norks cola har mer eller mindre eller samme koffein innhold som i USA)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...