Gå til innhold

Hvordan en rie kjennes ut??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan prøve å forklare meg det?

Og en maserie?

Vet at kynnere ikke skal gjøre vondt, da blir bare magen hard, sånn jeg har hatt det før iallefall..

Men om noen kan, så prøv å beskriv smerten ved en rie/maserie...

Hvis ikke det er veldig forskjellig fra person til person da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så ikke at noen akkurat hadde spurt om det jeg!

Kan ikke noen som har født svare, pliiis?

Skrevet

En kraftig rie kjennes ut som når du har krampe i leggene eller kneppsenne i tærene, bare du flytter det opp til magen og ganger det..

Skrevet

hehe..heksamor,var ikke så dum sammenligning det nei=)

Men som jeg svarte på et annet innlegg,jeg hadde ikke disse "takene i magen" alt satt i korsryggen.

Men når du har rier,så vet du hva det er!!!! tro meg.

Som heksamor sier, er jo krampe på et måte,livmoren trekker seg jo sammen.

Har du hatt kynner,så ganger du det x antall ganger,så har du på en måte rier,men rier gjør vondt i forhold til kynnere.

Skrevet

Hos meg var det som en intens menssmerte. Jeg var ikke i tvil om at fødselen var i gang.

Måtte bare stå helt stille og konsentrere meg om å puste til rien slapp taket. De verste var slik at jeg måtte bøye meg over noe (eller klemme på mannen min) fordi jeg ikke klarte å stå oppreist.

Selv om det er den mest intense smerten jeg har kjent, var det absolutt overkommelig. Kroppen jobbet så fint og ordnet opp på egenhånd! Utrolig hva naturen får til ;0)

Skrevet

Men jeg har hadd litt sånn krampesmerter nederst i magen (og litt menssmerter og stikking opp i kjeden..) og bak i rumpa!!.. (vanskelig å forklare..) Hadde det 3-4 ganger i dag tidlig men ga seg igjen.. ikke varte det noe lenge heller.. Men HVA ER DETTE?!?! Er jo 6 uker til termin! Forbereder kroppen seg..?

Skrevet

jeg var ikke sikker på om det var rier jeg hadde når jeg hadde det.. så det er ikke sikkert at du vet hva det er med en gang... noen har jo smertene i ryggen og magen, noen bare i magen og noen bare i ryggen.. jeg hadde bare i ryggen.. vil sammenligne det med menssmerter, bare vondere...

Skrevet

jeg fikk noen voldsomme tak i ryggen.. føltes ut som at noen satt en øks i ryggen på meg og dro ned.. ikke for å skremme deg, men du spurte... håper ikke det blir like vondt denne gangen..

Skrevet

Jeg har født tre ganger før og jeg har hatt riene mest framme i magen. Det som for meg har vært forskjellen på ei rie eller kynner, (utenom smertene som kommer etterhvert) var med riene så kunne jeg kjenne så tydelig at den bygget seg opp. Altså det begynte litt, og strammet seg mer og mer, for så å trappe av igjen. Mens med kynnerne så blir magen liksom knallhard med ei gang. Jeg syntes det var helt fasinerende hvordan den liksom følgte en kurve.

Håper dette hjalp litt!

Skrevet

Ei ØKS i ryggen??!! Tror jeg døuer **ler meg fillete***

Hm, vel vel...Jeg hadde ingen rier i ryggen, bare under navelen. Kjentes ut om jeg skulle deles i to.

Masriene var ikke i vonde i forhold til "ordentlige" rier. Mer masete i den rette forstand. Du kjenner forskjell, det kan jeg love deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...