Gå til innhold

jeg hadde... (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

...egentlig lovet meg selv å ikke skrive innlegg om dette, men nå greide jeg ikke å la være. Jeg er 21+3 i dag, og har kjent liv hver dag siden uke 18. Har til og med kjent det utenpå ved et par anledninger. Men så, de siste to-tre dagene har det vært så godt som dørgende stille, og det lille jeg har kjent har vært så utrolig svakt. Jeg har også morkaka langt nede, slik at disse rolige dagene selvfølgelig har sammenfalt med en blødning... jeg blir gal av dette snart!!

Jeg vet jo at babyen ikke har noe fast bevegelsesmønster enda, og at man ikke trenger å kjenne noe hver dag før uke 24 (sa jm til meg). Men likevel, når jeg har kjent bevegelsene så tydelig og så ofte. Det kunne vel være på tirsdag denne uken at lillegutt hadde en skikkelig turbodag, og det er så deilig og betryggende :)

Har en fastlege jeg kan ringe når jeg vil og få komme inn på ul og snakke om ting. Men, jeg har jo ringt så ofte pga blødninger og bekymringer. Uff, er så sliten av dette. Har eksamen i mars som jeg helst vil få fullført med sånn noenlunde gode karakterer også... men akkurat nå krever baby all energi og tanker.

Gleder meg til han kommer på utsiden og man kan ha litt kontroll :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ikke ut som du har det noe godt nå. Jeg tror legen har full forståelse for at du ringer og er bekymret så gjør det uten dårlig samvittighet hvis du føler for det!

Noe jeg gjorde i forrige svangerskap når jeg synes det var litt lite bevegelse var å spise eller drikke noe med masse sukker og legge med på ryggen i sofaen. Hvis jeg i tillegg snakket litt til nurket kom det alltid bevegelser.

Mange klemmer fra meg!

Skrevet

Hei Ingrid..

Ring legen din,du, og snakk med han... tror han vil forstå..

jeg har selv en lege som sier at jeg heller skal ringe en gang for mye,enn en gang for lite.. har hatt litt komplikasjoner selv, og det er betryggende å få snakket med ekspertise.. Som du sier selv,er det normalt å kjnne litt mindre ennkelte dager, og det er det også! Men om du er bekymret,synes jeg du skal ringe likevell..

klem!

Skrevet

Tusen takk for svar, det varmer :) Tok meg et bad i sted (brygger selvfølgelig på en influensa også...:S) og etterpå satte jeg meg i sofaen og drakk litt cola. Det er det jo masse sukker i :) Så da ble det liv... mistenker at han slo kollbøtte opptil flere ganger!

Lurer imidlertid på å ringe legen likevel, vet jo at blødningene vil komme flere ganger og at jeg da vil få en ny nedtur. Rart det der at man egentlig vet årsaken, men ikke greier å slappe av likevel... nå skal det nevnes at jeg er førstegangs og har lett for å bekymre meg av natur. Greit å snakke med noen andre enn samboer også, han blir sikkert sliten stakkar :(

Nei, nå skal jeg drikke mer cola!

Skrevet

Da jeg var 23 uker på vei sist begynte babyen å sparke "anderledes" fikk komme rett inn på bærum, og de fant lite hyggelige ting. MEN poenget er ikke gå å bekymre deg, jeg hadde resit på flekken om jeg var bekymret.

Skrevet

Hei!! Vil bare si at jeg skjønner deg veeeldig godt !!! Er selv i uke 21+4 i dag....og har vært såååå stille...dytta og spist snop og brus...ikke my e bevegelser der gitt! =( Er jo trist siden man enkelte dager kjenner det så godt, til og med på utsiden som du sa!

Min morkake ligger framme og langt nede...må på UL for å se om den flytter på seg...håper det, kanskje derfor vi kjenner det mindre...?

La oss håpe i morgen blir en aktiv dag for våre bebiser ;) Ps.jeg og venter gutt ;) Så vi venter det samme kjønnet og er like langt omtrent ;) Morsomt!! ( Med de samme beskymringene...ehe...) ;)

Skrevet

Da jeg gikk i ca uke 20 var det plutselig to dager med lite liv, og jegringte ullevål og fikk komme rett inn til ultralyd. Der så vi at babyen sparket inn mot ryggen, så selv om jeg så han sparket kjente jeg det forsatt ikke... Det kan jo være det som er grunnen.. Han lå sånn i ca to dager før han snudde seg igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...