Gå til innhold

Bringebærkapsler..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er nå i uke 35+1.. Kan jeg da begynne på de bringebærkapslene? Er det farlig å begynne på dem for tidlig?

Setter stor pris på svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor vil du sette igang så mange uker før tiden?

er det helsemessige grunner så snakk med legen din, i tilfelle...

Har bare lest masse i det siste om alt som skjer med babyen den siste tiden. Alle grammene den legger på seg, leveren som blir ferdig utviklet (den gir jo gulsott ellers- kan gjøre), og ører osv... Dessuten går jo de fleste nyfødte ned noen gram på barsel, derav utreisevekten.. Er det ikke godt å vite at den kommer når den er ferdig??

Skrevet

Joda, men setter disse kapslene i gang fødselen om man ikke er klar da? Trodde da ikke det..

Å så veit jeg at termindatoen min er feil.. (veit at det er den sykehuset følger, men den stemmer så absolutt ikke) til og med jordmor på sykehuset håpa den kom før.. Å lege og jordmor tror jeg er i uke 37+5..

Men jeg trodde de bare hjalp om man var klar jeg da.. Selvfølgelig vil jeg at babyen skal være ferdig! Men leste en plass om at det var greit å begynne i ke 35, men ville bare høre med flere om dette stemte..

Skrevet

Jeg har hørt at bringebærkapsler setter i gang modning av livmoren.

Ikke nødvendigvis fødsel med en gang.

Jordmor Siri skrev et innlegg her om at ingenting blir satt i gang før det er klart uansett.

Skrevet

jeg har også mest tro på at de kommer ikke før de er klare, men så er det enkelte ting som fremprovoserer for tidlige fødsler... Men er du i uke 37, så regnes jo ikke babyen din som prematur!

Følg magefølelsen og hjertet ditt om du er uenig med legen. Det er tredje gangen de tar feil av min termindato også.. Som om jeg ikke merker når jeg har både mensen og eggløsning, liksom?? ETTER TJUE ÅR???

Skrevet

Du ska bare ta di kapslan nu:) æ begynte me di 2 månda før termin, og har nu ennu ikke født... Har termin om 15 daga.. Di kapslan hjelp bare til modning:)

Skrevet

Hehe ja det var det da! Vil jo følge det jeg tror på, men dette er første gang, å jeg er jo redd for å utsette babyen for noe. Men om ul terminen skal stemme så testet jeg positivt bare 4 dager etter befruktning, å det trodde jeg ikke var mulig?!

Så jeg er ganske frem og tilbake på de treminene, veit ikke helt hva jeg skal tro på.. Men når både lege og jordmor tror jeg er lengere så har jeg jo veldig lyst å høre på dem da..=)

Har du hatt stor forskjell på dine terminer eller? Å de er kommet på din hver gang?

Takker for svar

Skrevet

Har nettopp lest andre innlegg om disse kapslene og det var flere som hadde gådd over termindatoen... tror babyen kommer når den er klar jeg.... :) lykke til :)

Skrevet

Hm.. har da aldri sagt at jeg vil ha ut babyen før den er klar.. Er jo derfor jeg spør om det er farlig å begynne på dem for tidlig.. Men det skal være godt for en del annet.. Ikke modningen i seg selv..

Skrevet

Jeg begynte å ta kapsler i uke 34, er nå 39+3 og her skjer det ingenting :)

Det står på boksen at man skal ta 2-3 morgen + 2-3 kveld, men jeg har tatt bare 2 per dag. Synes liksom det var nok.

Skrevet

Folkens!

Bringebærkapslene inntas ikke som et triks for å føde før tiden eller noe slikt... De hjelper deg slik at livmoren trekker seg hurtigere sammen ETTER fødsel, kan også ha en gunstig effekt ifht revning under fødselen...! Ser gjentatte ganger at misforståelsen om at de skal sette i gang fødselen regjerer her inne... Så er ikke tilfellet! :o)

Skrevet

Altså.. på helsekosten sa de at man kan bruke dem 2 mnd før fødsel..

Jeg har nettopp begynt å ta dem, for å forberede livmoren min, og kanskje hindre revninger... Har ikke tro på at de setter igang fødselen akkurat!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...