Gå til innhold

Flere enn meg som er engstelig/skeptisk overfor -


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hunder og babyer/barn?Svigers har schäfer og jeg er nervevrak hver gang vi er på besøk. Selvom de har bra skikk på bikkja og alt går fint... LIker lite når svigermor går ned på gulvet til hunden med baby i armerne.Da snuser hunden- mens jeg ser for meg at hunden kommer til å ta et jafs av baby. Da tror jeg jeg hadde daua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg skjønna deg godt, og du må ha lov å si fra! Håpa du har ei svigermor du kan si sånt til? GÅr jo an å si på en fin måte at du ikkje e så begeistra for at ho gjør det, at du ikkje e så trygg på hunden (og hunda generelt) som ho e og at du syns det eskummelt med hunden og den lille babyen så du ahdde satt pris på at ho ikkje gjorde det?

Svigerinna mi og samboeren (folk vi omgåast fleire ganga i uka) har en gedigen hund. De har også en baby på et halvt år...ka de gjør med hunde og sitt barn legge eg meg ikkje oppi, men eg har sagt fra om at eg e litt skeptisk til hunden. Har ei jente på 6 uke og eg ekje interessert i at hunden skal snuse så masse på ho (dette er stor slevande hund også). Har sagt at eg ekje så vant med hunda så eg blir litt bekymra og det tar de hensyn til. Hunden e der når vi e der og det e heilt i orden, men de lar han ikkje vere akkurat der jenta vår e.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå som jeg har fått barn,så holder jeg meg vekk fra hunder.

eller jeg "leser" hunden, hvilket humør den er i før jeg lar ungene leke med den.

 

 

men når det er en "familie" hund,så må den nesten få lov til å snuse litt på babyen,slik at hunden ikke blir redd for "den lille ting "som svigermor bærer på.

 

Din svigermor viser bare hunden det nye "flokk medlem".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hund og har latt hunden vår snuse på jenta vår for å bli kjent med det nye familiemedlemmet. Hunder angriper når de føler seg truet og dersom de får lov til å bli kjent med de som kommer på besøk vil de ikke føle seg truet. Men for all del, det er ikke nødvendig å ha hunden helt oppi ansiktet på babyen når man er på besøk. Man skal ha respekt for at folk er skeptiske til hunder, uansett hvor mye man mener at ens egen hund er verdens snilleste. Det er tross alt dyr og de kan være uberegnelige. Selvom min hund aldri har gjort noe mot folk eller andre hunder lar jeg ikke hunden og babyen være i samme rom alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...