Gå til innhold

Bading

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte og lenge bader dere babyen deres? Mitt barn er 1,5 uke nå, har badet det 3 ganger. Navlen har ikke falt av ennå- hørte at det kanskje var lurt å ikke våte den til så mye før den faller av...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skal helst ikke bade (ihvertfall ikke med navelen under vannet) før navlestumpen har falt av og grodd. De første ukene skal de visst ikke bade så mye pga de har så tørr hud og de skifter huden. Trenger fettlaget.De er jo så rene også! Min bader to ganger i uken nå. Men det begynte vi med når han var en mnd.

Skrevet

bader en gang i uken med såpe og olje, vasker ahm grundig morgen og kveld med klut og vann... får lett tørr hud... fått skryt av HS at huden hans er så my, så er nok dette som gjør det:)

• 2 uker senere...
Skrevet

bada på sykehuset på dag tre. så venta jeg med å bade til navlestrengen datt av, tok under en uke fra fødsel fordi den fikk tørke inn skikkeli. nå bader han hver tredje dag

Skrevet

Hun er 5 uker bader en til to ganger i uken. Bader ikke lenge 3-5 min kanskje. Navelen falt av etter ca 2 uker. Da hadde hun badet 2 ganger.

Skrevet

Hun er 17 dager og har badet to ganger. Navlen datt av etter 3 dager. De trenger ikke bade så ofte. Vasker ansikt og fingrer med klut hver dag. Og stumpen når jeg skifter bleie såklart! Bruker bare rent vann

Skrevet

Mye er opp til deg og hvordan du ser barnet reagerer på vann/bading osv. Babyer trenger strrengt tatt ikke å bades heller, nok med klut og vann, så du avgjør selv hva som er best. Men det er mange som mener at man skal være forsiktig med "overbading" både med hensyn til hudens fuktighet, immunforsvar og hudens egen evne til å rense og beskytte seg selv. Fint i hvert fall å begrense såpebruk til et aboslutt minimum.

Skrevet

lillegutt på 9 uker elser å bade... så her bades det alt fra 2-5 ganger i uka.. rett før han skal sove, for da blir han trøtt og rolig... bader han bare 2-3 min hver gang, så det går vel greit.... er 26 selv og ble badet HVER dag som liten... huden min er fin og myk for det.. bruker bare litt badeolje oppi vannet av og til og shamp en gang i uken

Skrevet

Vi badet gutten vår ca.1gang i uka i begynnelsen men klarte nok ikke å holde navlen helt tørr. Navlen hans ble rød og beynte å væske etter at navlestumpen falt av så vi måtte på HS etpar ganger å få penslet på sånn lupismiddel så den skulle tørke helt inn.Ifølge HS var ikke det noe farlig eller vondt for barnet men like greit å behandle likevel.

Nå bader vi hver kveld.Huden hans tåler det bra. Veksler på ha olje og Babylinebadesåpe i. Syns det er så koselig å bade han og lillegutten elsker det.

Begynte med det da han var litt over 2måneder. Nå er han litt over 4mndr.

Skrevet

Bader hver dag. Det er fordi hun gulper enormt og det lukter ille....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...