Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Hei dere. Jeg har termin på tirsdag, så nå går jeg egentlig bare og venter. Problemet er at jeg natt til torsdag og torsdag hadde kraftig diare og spysjuke. I går og i dag har jeg fått mer og mer ondt i halsen. Er tett i nesen, brystet og ørene, og nå kommer feberen for fullt... Er det ok å være syk under en fødsel? Kan det være farlig for gutten min? Eller for meg? Kjenner at jeg begynner å bli ordentlig bekymret nå. Ligger bare på sofaen i dag - tenk om fødselen også starter nå..... :-( Noen som har erfaringer med influensa og fødsel?????
Mamman til M&E Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 Ingen erfaring så jeg kan ikke hjelpe deg med det. i såfall må det vel være at du blir så utslitt, har så lite krefter når du er syk. Jeg hadde ringt føden om jeg var deg, bedt om noen råd der. Trøst deg med at de fleste går litt over tiden og at du da haar sjanse til å bli frisk før fødsel. Lykke til, det går helt sikkert godt.
Gjest Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 Moren min har satt 5 barn til verden. de 4 første fødte hun 2-3 uker før terminen, så med nr var hun allerede klar noen uker før. Noen dager før terminen ble hun kjempeforkjøla, og hadde en kjempeslitsom hoste.Da hadde hun tenkt at hun aldri i livet hadde klart å skulle føde! Hun gikk over tia.... Tror kroppen rydder opp litt så du er så uthvilt og klar som mulig før fødselen. Slapp av og ikke bekymre deg så mye så går det nok sikkert bra. Ta gjerne en telefon til føden, kanskje de har råd og tips for deg. Lykke til med innspurten!
Lykkelig! :) Skrevet 10. februar 2007 #4 Skrevet 10. februar 2007 Ei venninne av meg fikk en gutt i fjor. Hun fødte da hun hadde influensa. Gutten er en kjempesunn og søt krabat. Nå skal det sies at influensaen er hakket tøffere i år da. Det er ikke er fordel å v ære syk under fødselen, men er nok ikke farlig. "Bare en ekstra liten utfordring" Knip igjen og si godsnakk med babyen om at han ikke kommer ut før du er klar for det. Lykke til og god bedring!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #5 Skrevet 10. februar 2007 Tusen takk for svar alle sammen. Det går nok greit :-) Får se på det som en ekstra liten utfordring som gravid 79 sier. Så må jeg jo stole på at sykehuset vet hva de skal gjøre hvis det skulle bli for ille :-)
godiva med 3 gull Skrevet 10. februar 2007 #6 Skrevet 10. februar 2007 Min lege sa til meg sist jeg var der at det var sjelden fødslen startet når moren var syk. Så du skal se babyen venter til du er bedere. Ligg under dynen og slapp av!! da blir du fortere frisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå