Gå til innhold

Hvorfor skal søskennavn matche?

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke helt hvorfor søskennavn må matche.... Er det ikke bedre å bare velge navn man syns er fine? Det er jo ulike individer som skal ha navnene... Det er vel bedre å kunne fortelle unge nr. 2 (3, 4 etc) at du fikk dette navnet fordi vi syntes det var finest, ikke fordi det matchet til storesøster/storebror....?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8169241-hvorfor-skal-s%C3%B8skennavn-matche/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Navn trenger jo ikke matche 100%, men jeg synes selv det ville vært litt rart om jeg skulle få to sønner, og kalle de for f.eks. Bjørnar og Crispin selv om jeg liker begge navnene. De representerer helt ulik stil i mine ører. Men hva andre gjør, er det samme for meg.

jo sant det... men det er ikke veldig fint når søsken har navn som f.eks: Marie og Maria... Line og Eline osv. men ellers så syns jeg ikke man skal tenke så mye på det, selvom det kan være litt stilig om du har 3 barn og de heter f.eks: Mille, Maria og Markus ;P

Jeg kjenner en som har Maren, Marius og Marte og det var nok slik at da de hadde bestemt det første navnet gikk de andre av seg selv på autopilot. Vet også om et søskenpar som heter Sondre og Bianca og må innrømme at jeg ble litt overrasket. Man forventer seg liksom Sondre og Solveig....

Mitt navn er veldig vanlig og broren min sitt veldig uvanlig, men det har gått fint med oss.

De trenger ikke å være total match. Vi har ikke det, men jeg er enig i tidligere innlegg som sier at man bør velge nogenlunde samme stil.

Ola og Ylva Felicia høres ikke ut som om de kommer fra samme søskenflokk spør du meg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...