Gå til innhold

Hva tror dere er lurest?

Anbefalte innlegg

Baby er snart 5 mnd. De sist par månedene har jeg hatt litt problemer med at hun er så våken etter nattamming. Tar vanligvis mellom en og to timer før hun sovner igjen (inkludert ammingen og bleieskift, for hun pleier å bæsje etter maten fortiden..). Har prøvd mange forskjellige metoder for få henne til å sovne, men lurer litt på hvilken vei jeg skal velge. Hva tror dere er lurest:

1. At jeg fortsetter å ha henne på armen etter hun er ferdig med å spise og venter til hun sovner på armen. Det kan ta ca halvtime. Så legger jeg henne over i senga si når jeg tror hun sover dypt nok til ikke å våkne. (Av og til funker dette, og av og til våkner hun når hun legges i senga og da må jeg begynne på nytt eller gå over til metode 2 eller 3...).

2. At jeg legger henne i senga straks etter amming. Sitter ved siden av senga hennes og stryker og koser med en hånd, og putter inn smokken hundre ganger til hun til slutt sovner. Tar ca 30-60 min.

3. At jeg lærer henne "å sovne selv". Dvs, legger henne i senga og går ut av rommet. Går inn og ut og trøster litt og putter inn smokken når hun gråter. Sovner til slutt. Tar ca 30 - 60 min

Så vanskelig dette her synes jeg,

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8168885-hva-tror-dere-er-lurest/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

vet ikke om du vil prøve dette da, men det funket hos oss.

etter nattamming hvis barnet ikke vil sove så kan du jo ha klar en flaske med melk eller vann, som du gir til barnet etter at du har lagt h*n i sengen igjen etter nattammingen. funket hos oss. så du kan jo prøve hvis du vil.

noe som fungerer og for og få barnet til og sovne er og gi h*n en sutteklut som h'n kan kose med. håper dette svaret hjalp litt ;) lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...