Gå til innhold

hva kan man IKKE spise....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lenge siden sist jeg var gravid... Skjønner at rått kjøtt og en del oster utgår denærmeste månedene, men hva med:

 

bløtkokt egg

kaffe

lightbrus

parmaskinke

 

Det lurer jeg på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

På mattilsynets side http://matportalen.no/Emner/Gravide står egentlig alt du trenger å vite!

Av det du nevner er parmaskinke fy (dessverre, jeg savner virkelig spekemat!) men de andre tingene er ok, litt avhengig av mengder. Det står en del om kaffe og andre ting med koffein på den siden.

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest at hvis man dypfryser spekemat i minst 3 dager, så kan man spise det. (Har ikke gjort det selv foreløpig da.) Husker ikke hvor jeg leste det, men kanskje det er noen flere som har hørt/vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener også bestemt at det ikke er farlig dersom det er stekt, som feks på pizza (hvor det ikke er lagt på etter pizza`n kommer ut av ovnen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan drikke kaffe, bar eikke mer enn 1-2 kopper daglig stod det på et ark jeg fikk av jordmor der det stod masse om mat og drikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

spekemat kan man spise...tidligere spiset man masse spekemat å det er ikke vist at det skader barnet...Hvis det pakkes ut å spises umiddelbart så er det ikke farlig...det som er farlig er hvis det blir liggende utenfor pakning for lenge...kanskje bare 1-2 dager...da dannes det bakterier på overflaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...