Gå til innhold

En liten oppdatering fra meg.. (veldig langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først vil jeg si tusen takk for all støtte, gode ord og gode tanker.

Det varmer, og betyr mer enn dere aner.

Dagen i dag har vært mye bedre enn i går.. Men vi er fortsatt litt triste.

Ble til at vi kom til Ullevål i dag, hvor vi fikk en grundig sjekk av en lege som var foster og ultralyd (ett eller annet i den dur) spesialist.

Han virket veldig flink, og var så utrolig hyggelig og omtenksom.

Han tok både innvendig og utvendig ultralyd, og kikket utrolig nøye.

Han fant lillehjernen :) :) Og han sa at den skulle ikke være ferdig utviklet før uke 21, så den var ikke ferdig nå. Skjønte ikke hvorfor jordmor skulle skremme oss med å si at barnet ikke har lillehjerne.. Men nakkefolden var litt i overkant da.. Men etter utallige målinger ble den målt til 2,6mm.

Han sendte meg så til genetisk hvor jeg skulle ta blodprøve.

Dette for å se om det kan være noe feil med fosteret.. Legen mente at fosteret så fint ut, og utenom nakkefolden hadde den ikke noe andre avvik.Kikket veldig nøye på om den hadde nesebein, og den hadde tydelig det. Noe som er veldig bra.

Får svar på blodprøven om to uker, og får vite mer da. Hvis den viser at fosteret kan ha noen feil, så anbefaler han å ta fostervannsprøve.

Så det blir lange to uker... Håper sånn at lillegutt i magen har det bra.

Åja, det blir en gutt. Legen så tissefanten i dag, og han var visst veldig fornøyd med at det var en gutt.

Etter blodprøven og samtale med genetisk var det tilbake på ny ul.

Han tittet veldig nøye igjen, og fant ikke noe å utsette på. Målte nakkefolden mange ganger, og den ble 2,6..

I går målte de den til ca 4mm.. Og det er kjempestor forskjell...

Vi kommer aldri til å dra til volvat igjen. Det er det verste jeg har vært med på. Jeg har i hele dag vært forberedt på å måtte føde barnet mitt pga den manglende lillehjernen.. Skjønner ikke hvordan de kan si noe sånn når de ikke vet svaret.. Jeg er så sint at jeg kunne ha.. ja, vil ikke en gang tenke på det... AHHH

Legen mener at dette kan gå bra, og at barnet ikke trenger å feile noen ting. Jeg har alderen på min side også.. men det får bare tiden vise.

Jeg er mye mer positiv, og er sjeleglad for at jeg møtte en slik fin lege, han brukte nesten hele dagen sin på meg og mannen. Og vi følte oss virkelig ivaretatt.

Tusen takk igjen for støtte, og håper dere vil krysse fingre for at duotesten viser et bra resultat..

Klemmer fra en meget sliten Gøril

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi får krysse fingrer og alt vi har ,å håpe at alt er bra.

lykke til videre Gøril

Skrevet

Åhhh! No blei eg faktsik kjempe gla!

D høres kanskje rart ut sia eg ikkje kjenne deg, men eg syns så inderlig synd på deg i går!

Åg den der jordmora må no ha en eller annt kromosonfeil sia ho skremte deg sånn! Ho burde ha hvert meir forsiktig me uttalelsan når d e en sjanse for at ho tar feil!

D du opplevde i går må jo være nåkka av d verste som ei gravid dama kan oppleve.

Krysse alle fingran åg alle tæran mine for at d skal gå bra på testan/prøvan!:)

*Drysse litt tryllestøv på magen din;)*

Håpe at alt ordne seg, åg d gjør d sekkert!:)

Skrevet

du må fortsatt holde oss oppdatert:):)

Skrevet

Aaaaa, Goeril! Naa ble jeg glad! Men hvordan er det mulig at de kan si noe saant? Jeg merker at jeg blir helt sinna inni meg. Har tenkt masse paa dere begge. Naa faar du gaa og legge deg og hvile skikkelig ut.

Skrevet

Nå ble jeg glad! Jeg har tenkt mye på deg, og hvor urettferdig dette var. Det er jo helt utrolig at en jordmor kan si noe sånt hvis hun ikke er sikker. Skulle heller ha sagt noe om at hun ville at en ekspert skulle se på dere, for hun var usikker på noe.

Håper alt går bra med dere alle tre!!

Lykke til!!!!

Skrevet

Herlighet nå er jeg glad :))

Dette går bra. Det er jeg sikker på.

Det var jeg ikke på noen måte i går, for jeg synes at da de sier så alvorlige ting som at et barn ikke har lillehjerne så bør de være veldig sikre. De kunne iallefall ha tilføyd noe sånt som at de ikke hadde bra nok UL apparat og det er derfor de ikke så den. For de på Ullevål på spesialavd. der, har jo mye bedre utstyr enn rundt om på vanlige klinikker.

Det blir nok to lange uker. Men prøv å kose deg med barnet. Det er barnet ditt og det vil det alltid være :)

Godt å lese at de tok godt vare på deg og mannen din. De er ofte veldig flinke på disse avdelingene. De er eksperter på å behandle folk i krise. Og da legen der sier at dette mest sannsynlig går bra, så tro på det. De har visst ikke lov til å si noe annet enn det som er sant, skulle det være noe så skal de fortelle. De pynter ikke på det for å berolige deg da det gjelder så alvorlige ting.

Det har jeg spurt om mer enn en gang ettersom jeg har vært igjennom diverse kriser i tidligere mislykkede svangerskap.

Krysser fingrene for en bra duotest.

Kos dere i helga nå. Gjør noe morsomt :)

Masse klemmer fra meg igjen!

Skrevet

Aah, Goeril, jeg tenkte paa deg i hele gaar og maatte springe ned naa for aa se om det var kommet noen nyheter fra deg. Naa ble jeg kjempeglad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dette var helgens beste nyheter!!!!!!!!!!!!! Jeg skal fortsette aa krysse fingrene for at testen viser det den skal vise, jeg foeler paa meg at dette gaar akkurat saa bra som vi alle haaper.

God helg til deg og dine :-))

Skrevet

Så fantastisk bra!!!

Tenkte mye på deg i går, og dette var veldig veldig godt å høre!!!!

Krysser fingrene videre for dere :o) :o)

Skrevet

Det var godt å høre.

Det er forferdelig at de skal skremme en så unødig,man blir jo dårlig av å få høre sånt.

Bra dere kom til en spesialist som kunne fortelle mer positive opplysninger.Høres jo ut som han var nøye da.

Muligheten for at dere får et friskt barn er jo mye større nå.

Krysser fortsatt alt for dere og venter spent på å høre hvordan det går.

Nå må du prøve å slappe av og sove litt,du er som du skriver veldig sliten.Ikke noe rart!

Masse lykke til!!!

Skrevet

Så utrulig gode nyhende Gøril!! Er heilt letta på dine vegne no - og ganske sint på idiotane på Volvat. Så fantastisk! Beste nyhenda eg kunne fått ein tidleg laurdags morgon :)

Lykke lykke til vidare - snart er du mamma skal du sjå!

Stor klem

Skrevet

Veldig gode nyheter Gøril. Har tenkt masse på dere siden jeg leste ditt første innlegg, og ble oppriktig gla for å lese at det gikk veldig mye bedre på sykehuset. Lykke til i ukene som kommer:-)

Stor klem

Skrevet

Så godt å høre! Helt forferdelig at de kan feile slik på Volvat, det burde du gi dem tilbakemelding på.

Lykke til!

Skrevet

..jeg gråt for deg fordi jeg ble så utrolig lei meg..

..og nå gråter jeg for deg fordi jeg ble så glad for deg!

Mer er det vel ikke å si..

Lykke, lykke til! Vi er mange som har tenkt på deg!

Skrevet

åååhh.. så deilig å høre gøril.. har tenkt kjempe mye på deg.... puh.. ble så lettet nå... dette ordner seg, det er jeg helt sikker på.... tenkt positive tanker og hold motet oppe... finn på noe å gjøre disse 2 ukene så tiden går fort.. du jobber kanskje, å da flyr tiden vet du ;)

har gått igjennom noe av det samme som du har, så jeg vet litt om hvordan du har det..

ha en fin dag frøken, og kos deg med guttebassen din...

*mange varme klemmer*

Skrevet

ÅÅÅÅ det var bra!!!

Sitter her med tårer i øynene. Lykke til videre, dette hørtes jo veldig bra ut!

Skrevet

Så godt å høre at du ble så godt tatt vare på i går og at du fikk bedre nyheter! Det lover bra!

Kos deg som best du kan med det lille nurket i magen din:-)

Har tenkt masse på deg! Skal krysse hele meg for deg og ønsker deg lykke til!

Skrevet

ÅÅÅ nå kom det noen gledestårer ja!

Har tenkt mye på deg og minsten....

Masse lykke til!

Skrevet

Så gode nyheter! Virkelig flott. Det er grusomt å gjennomgå noe som ikke er tilfelle.Nesten det det samme skjedde med oss på St.Olavs også. Huff det er vondt.

Krysser fingrene for at fvp'en er bra. Vi venter også i spenning på svar ang fostervannsp.

Klem

Skrevet

Fantastisk å høre, Gøril! Har hatt så vondt av deg. Nå er det håp.

Skrevet

Ønsker deg alt vel videre gøril, krysser alt som kan krysses for deg og lillegutt

klem

Skrevet

Åh dette var gode nyheter å lese!

Syntes så inderlig synd på dere da du fortalte om opplevelsen på Volvat. Godt at du fikk komme på Ullevål og motbevist de forferdelige opplysningene.

Skjønner at det blir noen lange uker til dere får de endelige prøvesvarene, i mellomtiden får dere prøve å kose dere med magen og be om det beste!

Stor klem til dere, og gratulerer med en liten prins!

Skrevet

Hei igjen!Dette høres jo ganske lovene ut Gøril.Du skal se at det ER et mirakel du har i magen.Dette går bra vet du.

Leger er som lærere,noen er bedre enn andre å forklare og ta vare på mennesker enn andre.

Ønsker dere lykke til de neste 2 ukene,og krysser fingrer og tær for at alt er som det skal.Lykke til og slapp av så godt dere kan. C")

Skrevet

nå fikk jeg lyst til å gi deg en god klem jeg!

Baby lever, du har en liten gutt i magen, tenk det!

Kanskje har han en og annen "skavank" som går utenfor gjennomsnittet, kanskje har han ikke det i det hele tatt.. uansett er han deres lille gutt:)

Jeg må si at jeg drømte om deg før du dro til legen:) Da drømte jeg om barnelatter og eh.. et hvitt gjerde med nyperose eller noe sånt?

Iallefall var barnelatteren så glad, at jeg måtte smile. En eller annen god nyhet får dere, før eller siden, tenkte jeg.)

Skal krysse alt jeg har for at dette stemmer!:)

Og jeg ville nok også byttet lege ja! Høres ikke ut som noen særlig til menneskekjenner den dere møtte første gangen!

Godt dere ble bedre tatt vare på, og det skulle bare mangel!

Skrevet

Heisan.

Har tenkt så mye på deg. Dette var jo egentlig gode nyheter. Krysser fingrene for dere.

God Klem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...