Gå til innhold

En liten oppdatering fra meg.. (veldig langt)

Anbefalte innlegg

Først vil jeg si tusen takk for all støtte, gode ord og gode tanker.

Det varmer, og betyr mer enn dere aner.

Dagen i dag har vært mye bedre enn i går.. Men vi er fortsatt litt triste.

Ble til at vi kom til Ullevål i dag, hvor vi fikk en grundig sjekk av en lege som var foster og ultralyd (ett eller annet i den dur) spesialist.

Han virket veldig flink, og var så utrolig hyggelig og omtenksom.

Han tok både innvendig og utvendig ultralyd, og kikket utrolig nøye.

Han fant lillehjernen :) :) Og han sa at den skulle ikke være ferdig utviklet før uke 21, så den var ikke ferdig nå. Skjønte ikke hvorfor jordmor skulle skremme oss med å si at barnet ikke har lillehjerne.. Men nakkefolden var litt i overkant da.. Men etter utallige målinger ble den målt til 2,6mm.

Han sendte meg så til genetisk hvor jeg skulle ta blodprøve.

Dette for å se om det kan være noe feil med fosteret.. Legen mente at fosteret så fint ut, og utenom nakkefolden hadde den ikke noe andre avvik.Kikket veldig nøye på om den hadde nesebein, og den hadde tydelig det. Noe som er veldig bra.

Får svar på blodprøven om to uker, og får vite mer da. Hvis den viser at fosteret kan ha noen feil, så anbefaler han å ta fostervannsprøve.

Så det blir lange to uker... Håper sånn at lillegutt i magen har det bra.

Åja, det blir en gutt. Legen så tissefanten i dag, og han var visst veldig fornøyd med at det var en gutt.

Etter blodprøven og samtale med genetisk var det tilbake på ny ul.

Han tittet veldig nøye igjen, og fant ikke noe å utsette på. Målte nakkefolden mange ganger, og den ble 2,6..

I går målte de den til ca 4mm.. Og det er kjempestor forskjell...

Vi kommer aldri til å dra til volvat igjen. Det er det verste jeg har vært med på. Jeg har i hele dag vært forberedt på å måtte føde barnet mitt pga den manglende lillehjernen.. Skjønner ikke hvordan de kan si noe sånn når de ikke vet svaret.. Jeg er så sint at jeg kunne ha.. ja, vil ikke en gang tenke på det... AHHH

Legen mener at dette kan gå bra, og at barnet ikke trenger å feile noen ting. Jeg har alderen på min side også.. men det får bare tiden vise.

Jeg er mye mer positiv, og er sjeleglad for at jeg møtte en slik fin lege, han brukte nesten hele dagen sin på meg og mannen. Og vi følte oss virkelig ivaretatt.

Tusen takk igjen for støtte, og håper dere vil krysse fingre for at duotesten viser et bra resultat..

Klemmer fra en meget sliten Gøril

Fortsetter under...

Sååå glad på deres vegne!!!

Dette må ha vært en utrolig spesiell dag for dere, og heldig heldigvis med et positivt utfall!!

Har tenkt masse på dere og håper alt går deres vei nå!!

Synes det er ganske utrolig at de klarer å måle såå stor forskjell på nakkefolden, det er i grunnen ganske alvorlig!!!

Masse, masse lykke til videre!!!

Dette skal gå kjempefint!!!!

Klem

Hei Gøril!!!!

Å jeg har tenkt sånn på deg idag!!!! Nå ble jeg utrolig glad for å lese. Tenk at det går ann å måle såå feil! Og at det går ann å si at en del av hjernen ikke er der, selv om den er det!! En kan jo ikke bare buse ut med sånt! Herregud, er helt i sjokk. Og kan ikke forestille meg hvilke følelser du har hatt.....herregud, stakar dere begge. Godt dere virkelig følte dere ivaretatt idag og at han brukte god tid. Det skulle jo bare mangle. Men det er jo viktig å kunne føle at noen gjør noe....at noen passer på dere. Det må jo ha vært en sinnsyk påkjenning. Men du er sterk vennen, og det var godt dere fikk så gode resultater idag. Det blir 2 lange uker, men vi skal passe på deg her inne!!! Skriv ned alt du føler! Jeg har en god følelse at dette skal gå bra vennen:o) Dere må passe på hverandre og du får slappe av litt nå lille venn:o) Skjønner du er sliten av alt dette.

All all lykke til dere!!! Si fra om du vil prate på msn:o)

Mange mange klemmer

Kjære Gøril

Vil bare uttrykke min sympati ifht det du har vært gjennom!!! Er sjokkert over behandlingen på Volvat. Skjønner ikke hvordan det er mulig egentlig. Må jo bare dreie seg om skikkelig mangel på kompetanse... Fy søren så tøft det dere har gått igjennom!! Hvordan en situasjon kan snu fra en dag til en annen... Krysser fingre og tær for at duotesten viser bra resultat! :-) Sender mange gode varme tanker til dere og spiren!

Hei kjære Gøril.

Først og fremst, gratulerer med at du bærer en liten gutt i magen.. koselig da!!!

Du kan tro jeg har tenkt masse på deg!

Bra at du fikk en annen leges vurdering, en med mer kompetanse innenfor fostermedesin,og jeg håper og tror at alt dette går bra for dere fremover.

Vet du, den behandlingen du har fått på Volvat,ville jeg ikke latt passere. All den smerten de har påført dere,den redselen, sorgen..

Nei, jeg er glad du har fått en annen lege, kjære deg. Noen som tar godt vare på dere.

Krysser alt som krysses kan for at duotesten viser bra resultat!XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Du får bruke tiden fremover til å fokusere på deg og mannen din, prøv å kose dere med litt god mat, en gåtur i parken eller marka, bruk tid på dere selv og ha det fint sammen.Slappe av litt og hente krefter til duotesten er klar.

Masse klemmer fra

Annonse

Det var gode nyheter Gøril!!! Tenk at det svømmer en liten gutt rundt der inne:o)- blir helt rørt jeg!

Ble så glad når jeg leste dette, selvom dere må vente på duotesten da...........men foreløpig så ser jo alt ut til å være mye,mye bedre enn det dere fryktet!

Fy søren for noen tøffe døgn du må ha hatt-kan ikke forestille meg det dere har gått igjennom..............

Krysser alt jeg har for at dette skal gå bra og sender masse lykkestøv i deres vei!!

klem

Kjære Gøril!

Har tenkte masse på deg, så nå ble jeg sååå glad på din og mannen din sine vegne.

Skjønner godt at du blir sinna på Volvat. Enn å skremme dere sånn unødig. Tydelig at de ikke kan sakene sine der.

Så gøy at dere fikk vite at det er en gutt. Vi fikk vite på UL'n på torsdag at vi skal få 2 gutter :)

Håper du klarer å holde på den positive følelsen de neste 2 ukene. Prøv å ikke tro det værste før det motsatte er bevist. Men det vet jeg ikke er lett. Blir på en måte en beskyttelsesmekanisme.

Jeg leste forresten ett sted at fostervannsprøve ikke er så "farlig" lenger :) Men jeg krysser fingre for at det ikke vil komme til det!!

Håper du får slappa av framover nå, sånn at du kan ta vare på deg selv og lille-gullet i magen.

Stor klem fra

Kjære deg gøril!

Nå ble jeg helt rørt her. Så godt å høre at alt kanskje er bra alikevel. Da hjalp det å krysse fingrene. Tenk så feil leger kan ta.Skremmende. Håper de neste ukene går veldig fort og at blodprøven viser at alt er i skjønneste orden. Prøv så godt du kan å tenke positivt så skal du se det går bra med den lille gutten:-)

Masse lykke til gøril!

Stor klem fra

Jeg måtte inn i dag bare for å sjekke hvordan det hadde gått med dere...Og sååå delig å høre gode nyheter, selv om dere venter på prøver etc, så ser jo dette veldig bra ut!! At dere har vært hos en så kyndig spesialist var kjempebra - det virker som han er veldig flink! Dette kommer til å gå bra kjære gøril :o) helt sikker på det!!

Har tenkt på deg..huff.....Det var helt uhørt at dere skulle gjennom denne skrekkopplevelsen på Volvat. Dette burde få etterspill......

Ønsker dere masse lykke til videre, prøv å slapp litt av og fokuser på den lille gutten i magen din :o) :o)

Masse klemmer fra

Kjære deg,

så utrolig godt høre, har tenkt mye på dere.

Prøv så godt dere kan å vær eoptimistiske inntil det motsatte er bevist, skjønner godt det blir lange 2 uker å vente. Gutten deres er nok helt sikkert frisk,

Kan ikke forestille meg hvordan dere har hatt det, at det går ann å ta så feil - helt utrolig.

Klem

Annonse

Jeg har vært så spent på hvordan det har gått, og så glad jeg er for at oppdateringen fra deg inneholdt så mange gode nyheter.

Jeg håper du klarer å fokusere på det positive, og at du velger bort å bruke mer energi på at Volvat viste seg å være lite dyktige.

Jeg håper så inderlig at de neste 2 ukene går fort for dere, og at Lykkeliten der inne bare har det fint og er frisk. :)

Goeril!! Saa flott!! Jeg tror det kommer til aa gaa bra jeg ... Skal krysse alt jeg har for dere..Men har den lillehjernen saa er det jo et steg bedre uansett antar jeg..Det med nakkefolden, kan det bety Downs eller noe da eller??

Om det er det, hva gjoer dere da?? (bare litt nysgjerrig..)

Lykke til hvert fall, og haaper det ordner seg etter de tragiske nyhetene..Kan ikke forestille meg hva dere har vaert igjennom de siste dagene altsaa

Hei vennen!

Jeg slukte alt du hadde skrevet og har vært inn på denne siden 6-7 kun for å se om det har vært noe nytt om deg.

ENN AT DU HAR EN LITEN GUTTEBABY I MAGEN, Gøril! Gratulerer så mye! Du er i hvertfall sanndrømt så det holder! :o) Utrolig koselig nyhet å få og også kjempegodt å lese at Volvat tok grundig feil i sin undersøkelse. Fy fader, det er nok til å miste tiltroen til hele klinikken spør du meg. Uroe vordende foreldre på den måten der! Kan tenke meg at det ble en lang kveld og natt før dere fikk komme inn på Ullevål. Utrolig bra at legen der sjekket deg og lille prinsen grundig og at det ble foretatt tester. Du skal se at dette kommer til å gå veien for dere, vennen.

Krysser alt jeg har for duotesten! Hils papsen og ta vare på hverandre alle 3.

Stor klem fra en som har tenkt masse på deg!

Hei kjære deg!

Du har nok trolig ikke sett nicket mitt før :o) Jeg har en gutt på snart 7 mnd. via prøverørsbefruktning. Han kom på 3. forsøk (+ 1 frys), de to første endte i SA. Men nok om meg!

Jeg er innom disse sidene hver gang jeg er inne på DIB, føler at jeg kjenner mange av dere og er med på opp og nedturer, selv om jeg ikke skriver inn her.

Da jeg leste om din forferdelige opplevelse på Volvat gråt jeg for deg, jeg syns det var helt grusomt!! Og nå som jeg leser om den utrolige kontrabeskjeden du har fått, gråter jeg i bøtter og spann!!!

Beklager om jeg "trenger meg på", men dette var noe av det beste jeg har opplevd! Lykke til, du har lov å være sliten etter den utrolige belastningen du har vært igjennom.

Varm klem fra

Gratulerer Gøril. Har lest om dine opp- og nedturer, samt opptur igjen her..Det har visst skjedd mirakler!. :)

Vil bare si at det skal nok mye til at det er noe galt med barnet mht nakkefolden. 2,6 er ikke mye. Hvis du går inn på gravid moden alder,så har det vært noen tråder der mht frykt for downs syndrom. Noen har målt 10 mm nakkefold, andre 4 mm og barna har vært helt friske. Tror sjansen for det er svært liten.

Slapp av og kos deg videre i svangerskapet.

Klem

ÅH!!!!

Herregud så bra at dere har oddsen på deres side!!!!!!

Jeg ble så glad nå altså!!!

GRATULERER SÅ MYE MED GULL-GUTTEN!!!

Håper dere klarer å kose dere å slappe av resten av svangerskapet!

LYKKE TIL!!!!!!

KLEMMER

Kjære Gøril

Dette var fantastisk lesing, jeg er så utrolig glad på dine vegne at du aner ikke! Jeg har ikke vært på nett siden torsdag, dro rett på tur etter jobb på fredag og kom nettopp hjem for 10 min. siden. Måtte logge på med en gang for å se etter nytt fra deg, og heldigvis var det godt nytt denne gangen! Har tenkt på deg hele helga, og trodde ikke det hadde gått så bra siden jeg ikke hørte noe fredag, tenkte at du ikke klarte å skrive noe.

ÅÅÅÅ, så glad jeg ble!!! Og tenk at du har en liten gutt i magen da. Heldigvis finnes det litt rettferdighet her i verden. Du må ha hatt noen utrolig tøffe timer, men nå håper jeg du får slappet av litt.

Dette var en fantastisk slutt på uken, vennen min!

Masse klemmer fra meg

Åååååååå så utrolig godt å høre at det går bedre med dere nå. For et helvete du har vært igjennom. Nå håper jeg at veien videre blir bedre og at dere får all den oppfølgingen og støtten dere trenger på Ullevål.

Stor (og tårevåt) klem fra

Det var kjempegodt å høre at det går bedre med dere, og at det ikke nødvendigvis er noe galt med den lille gutten. Håper virkelig det viser seg at han er frisk og fin! Det må jo være et godt tegn at legen er optimistisk.

Håper dere får all den støtte og oppfølging dere trenger, både av profesjonelle og av familie og venner. Det er utrolig hva dere har vært igjennom!

Krysser fingrene for at alt står bra til etter svar på duotesten!!!

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...