*betty* Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 Jeg må plutselig gå over til litt hjelp med mme i helgen etter problemer med amming. Det står på pakken at den ikke skal brukes før man har rådført seg med helsestasjonen, men de får jeg jo ikke tak i før på mandag. Hvor mye tror dere jeg kan gi henne? Hun har allerede fått et par porsjoner med 80 ml. Tør ikke å gi for mye foreløpig.Gir litt mm ved siden av. Hun veide 4030 da hun ble født, og er ei relativt kraftig jente med litt å gå på. Har kjøpt Nestlè fra apoteket. HP et eller annet..
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 Nan HA?? Melkeproteinene er mer spaltet eller noe, skal være bra så de ikke utvikler alergier. Men til saken:) 15% av kroppsvekten sier hs (til de er 3 mnd). dvs 600 ml ved 4000 gram i døgnet. Hun gulper opp det hun får for mye. Det viktige er hvor mye hun spiser i løpet av et døgn ikke hvor mye hver gang. Selvflgelig ikke mer enn magen hennes tåler da;) Vi var raskt oppe i relativt store mengder med eline. På den tiden drakk eline alt fra 60 til 160. Men hun hadde fått mme hele tiden. vi begynte med ca 50-60 ml, men da var hun 3 dager:) Men tror du vil merke ralativt fort at magen hennes utvider seg og at hun kanskje trenger mer. Eline veide 3700 ved fødselen.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #3 Skrevet 11. februar 2007 Bare tull dette med å rådføre seg på helsestasjonen. Ungen må jo ha mat! Dessuten er min erfaring at de ikke har noe greie på MME. Har spurt de om det flere ganger jeg, blir sånn ha og tja svar.. Både jeg og sambo er vokst opp på MME. Ingen ting i veien med noen av oss :-)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Mtp alergier spiller det faktisk ikke noen rolle hva ungen spiser. Har han/hun anlag for alergier så får han/hun det uavhengig av kost. Et flaskebarn er ikke mer utsatt for alergier enn andre. Jeg er enig i at HS ikke vet fryktelig mye om mme, så jeg hadde bare gått igang med å mate. Når vår datter var ca 2 uker spiste hun ca 70ml pr måltid. Det sier at de skal ha 15% av kropsvekt pr. døgn. La henne spise så mye det vill og skriv ned hvor mye det spiser pr måltid. Sjekk deretter hvor mye det blir på et døgn, da får du en indikasjon på hvor godt hun spiser. Hvis du har melk selv, så anbefaler jeg det å gi henne det først og spe på med mme etterpå, slik at hun blir mett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå