Gå til innhold

Drikker dere rundt ikm? Har IKM mellom i morgen mandag en gang.oohhh. Hva skal jeg gjør-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg sliter med samme problem som deg...

Hadde ikm på forrige helg, men tr har ikke kommet enda. Kom bittelitt blod på onsdag, men ikke noe mer. Tok en test i går, den var negativ. Bittelitt blod i dag tidlig, men fortsatt ikke noe mer... Og i morgen er jeg invitert på fest, men er usikker på om jeg bør drikke før tr er kommet, i tilfell testen var feil...

Vanskelig dette...

Kan jo trøste oss med at de aller fleste drikker noe alkohol før de merker at de er gravide? Og det går jo fint..Men letteresagt enn gjort.

Har også hørt at spira ikke er berørt at moret blod før i uke 8 ??

#nikoline# 3pp

Dikke er et vidt begrep, det er ikke farilg og ta et per øl eller vin glass. Om du skulle være gravid så har ikke fosteret forbindelse med deg før du er 2 uker over IKM. Det er lov og kose seg litt i disse prøvetider også, er min mening i alle fall.

Så tidlig er det veldig forskjell på drikking, som noen sier. Jeg tar et glass vin i ny og ne, men det er ikke smart med 3-4 drinker vil jeg tro.

Det er jo også sånn at minst 6 uker av graviditeten lever embro helt anskilt fra mamma, MEN det er jo her de lærde strides. Jeg holder meg til den 6 ukers regelen, og min jordmor fra forrige svangerskap sa til og med 11 uker (litt uffent når de sier forskjellig synes jeg da)

Andre - og helt sikkert her inne også - ser ikke poenget med å drikke noe som helst fra man prøver til man er ferdig ammet. Men for meg så kan jo hele den runden fort ta noen år da, så...det kommer litt an på hva man er trygg på selv.

Jeg er ingen søtmons, så mins spirer slipper unna ganske mye der, jeg er heller ikke noe junk food dame, så det er mest ren mat og grønnsaker som går ned. Og et glass vin da, det må jeg innrømme.

Lo litt da jeg så Anne Lindmo fra NRK Store Studio, som sa hun bevisst tok seg litt i vin i svangerskapet. Jeg har da også to venninner som, av en eller annen helseårsak fikk det rådet av sin jordmor.

Akk, ja, skal ikke være enkelt nei. Det går nok mest på hva man klarer leve med selv, og dersom man blir fryktelig stresset i 9 mnd fordi man tok to glass vin tidlig rundt IKM, så ville jeg latt være. Stress og bekymring er jo IKKE bra for de små spirer.

Ja, nå ble du lur, tenker jeg... Deilig med sånne på en ene og en andre siden politikersvar...hehe

God helg!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...