Gå til innhold

Har det egentlig noe å si når på året barnet er født


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei dere

Jeg lurer litt på dette. For jeg har hele tiden tenkt at når jeg skal ha barn ønsker jeg meg et vår-barn. Nå skal jeg ha i oktober, og det gjør meg ingenting. Ser egentlig masse fordeler med dette. Men så kom jeg til å tenkte på.. Er det slik at det krever mer oppfølging av barn født sent på året (ja f.eks når de begynner i skolen, så er jo de som er født i januar nesten 1 år eldre)

 

Mulig jeg er helt på bærtur her nå, men dette begynte plutselig å bekymre meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel igrunnen ikke noe å gjøre med nå uansett? kan ikke forskyve terminen... :)

 

Jeg tror ikke barn født i oktober er på noen som helst måte dårligere enn sine vår- venner...

 

er jo ofte de barna som er født i desember man ofte tester for å sjekke at de er skolemodne... men det gjelder bare dersom de viser tegn på umodenhet...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke bety det, barna jevner seg mer ut i forhold til alder jo større de blir. Du vil mest merke slik forskjell det første året, og da er det jo naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er født 6 januar, mine brødre 25 januar,5 februr og 13 april. jeg har alltid vært lettlært på skolen men han den 13 april sliter, noen lærer lett andre ikke. kommer ikke an på året. men det er selvfølgelig forskjell på 6 januar og 30 desember det er jo ett år forskjell så noen henger nok itte med læren, men dette fra person til person=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kontaktlærer for en andre klasse. Over halvparten av klassen er født i september. Jeg merker på noen at de er litt umodne i forhold til alderen, men så har jeg en som er nest yngst og født 1. desember, og han er den flinkeste av alle. Han har 3. klasse bok i matte, og mens vi nå holder på å lære inn de siste løkkeskriftbokstavene har han kunnet alle de siden før jul.. så tror det er mye individuelt. Til dere som har barn som er født sent på året, vil jeg råde til å følge med barnet når det kommer i skolealder. Jeg har vert ute for foreldre med barn som er født sent på året som skylder alt på " han/hun er født sent på året". Dersom man har dysleksi/andre lese og skrive-vansker er det viktig å ta tak i dette tidlig.

Jeg er anonym fordi ingen skal vite at jeg er gravid enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk anonyme lærer for din statistikk:) Jeg gleder meg masse til å følge opp nurket mitt, og oktober er en fantastisk måned å føde i. Det er jeg sikker på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei anonyme lærer! Jeg skal også ha oktoberbarn!! og jeg er også lærer! Mener det samme. imin klasse er det stor forskjell. Det spiller liten rolle når de er født på året!! For noen kanskje men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...