Gå til innhold

Skal jeg vekke henne?

Anbefalte innlegg

Hun er 2mnd. Spiser bra og legger på seg slik hun skal. Er flink til å sove gjennom natten (våkner kun for å få pupp og sovner så igjen umiddelbart), men nå har hun sovet sammenhengende siden jeg la henne kl 1830. Kl er nå snart 2330.

Hun har altså sovet i 5 timer sammenhengende. Er det ok eller bør jeg vekke henne for mat? Jeg fullammer og er vant med at hun ammer oftere enn dette.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8167134-skal-jeg-vekke-henne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis formen hennes er fin,og hun sover godt,så la henne sove =) vær heller glad du får litt tid for deg selv=)

De våkner om de er sultne=)

Men får du skikkelig melkespreng så skal man heller vekke dem og gi dem mat,istedefor å gå med vondt =)

Kan helle skjekke litt til henne når du legger deg,som regel våkner dem jo akkurat når man har lagt hodet selv ned på puta og skal sove=)

Hun sover ennå, jeg har ikke melkespreng. Ammer ofte på dagtid.

Får de i seg nok mat når de er så små, hvis de ikke ammer om natten? Med nr 1 ammet jeg mange ganger om natten i 6mnd, kan nesten ikke forstå hvordan det kan være mulig at dette barnet ikke skal ha nattpupp?

hehe..nei,ikke lett når man er "vant" med en ting.

Jeg ammet faktis lillegutt om natten helt til han var 11mnd.

Ammet hver 3t da han ble født (prematur) for han våknet ikke selv,men da han begynte å våkne selv for å spise,fikk jeg beskjed fra helsesøster at han skulle bare sove så lenge han ville,for nå skjønte han det at han måtte våkne for å spise,og dette er jo et barn som er litt prematur (født i uke 35+0)

så tror det går bare godt om hun sover.

Er jo mange barn som sover hele natten fra dag en (jeg vil ha det slik med nr 2,hehe) =)

Kanskje hun har hatt mye å gjøre idag,masse å se på og mange nye inntrykk,så kanskje hun er sliten,og bare trenger å sove litt=)

5 t er jo heller ikke så mye,men hvis du vil gi henne mat,så er det jo bare å vekke henne, men kan jo heller sette klokken på,og vekke henne i løpet av natten og gi henne mat,men når du først har gjort det,så er det lett at hun våkner for pupp,selv om hun ikke er sulten.

Og da har man en liten ond sirkel gående til de skal sove hele natten,slik skjedde med lillegutt,siden han var vant å få mat hver 3t så våknet han hver 3t,helt til han var 11mnd,da måtte jeg legge meg på sofaen i 14dager så pappaen fikk ta han.

Men stol på deg selv=) du kjenner henne best og vet hvordan hun er=)

Lykke til=)

Klem

Tusen takk for flott svar :-)

Har sjekket inn til henne og hun sover dypt og godt. Har gått frem og tilbake og lurt på om jeg skal bare legge henne til puppen, men har nok kommet til konklusjonen om at jeg allerhelst vil at hun regulerer dette riktig for seg selv, samt at det er jo selvfølgelig ett ønske at hun sover om natten.

Ammet som jeg sa barn nr 1 om natten i 6mnd. Da var jeg utslitt. Gjennomsnittet var 5 ammerunder mellom midnatt og kl 7. Hvis jeg kan slippe det dennegangen, er livet virkelig en dans på roser.

Nå har hun sovet i 6 timer... Tenker jeg skal legge meg selv nå, så våkner hun vel akkurat i det jeg har slukket lyset ;-)

Annonse

så bra da=)

Hørtes jo ut som en behagelig natt da=)eller...?

Vet jo ikke hvordan det har vært hos dere da..

Men ser du,hun våknet selv når hun var sulten,og sovnet godt etterpå også.

Det er en ting hvis man vekker dem når man ikke trenger,da spiser de bare for å spise,spiser seg ikke mett,og blir fort til at de spiser oftere for å bli mett,når de egentlig burde spise seg mett,så sove godt,og vkne når de er sultne =)

Men hørtes ut som det var ei bra natt=)

Så flott da=)

Det var en fantastisk natt og i kveld ser det ut som om det går samme veien.

Hun sovnet i kveld kl 19, etter å ha stresset med store ønsker om masse pupp rett før hun sovnet. Nå er kl snart 1 om natten, og hun sover fortsatt :-)

Tenk hvis det fortsetter på denne måten! Da er jeg jammen heldig.

Hun har vært blid og god hele dagen i dag, så tror ikke hun har lidd noen nød av å blitt ammet mindre i går natt enn hun har vært vant til.

Er bare litt sjokkert over at det går så greit. Eldste barnet krevde så mye mer hele tiden. Blir nesten bare litt bekymret for om hun får i seg nok mat? Hun er god og rund og drikker godt av puppen hele dagen, så det skulle vel gå greit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...