Gå til innhold

Ta bort piercing i brystvorten


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jippi - gravid og skal fjerne piercing i brystvorta. Men hvordan gjør jeg dette best uten at det skal "lukke seg inne" smuss i det piercede hullet? Selv om jeg har hatt piercingen i maaange år, samler det seg allt smuss på begge sider, og jeg er redd for at det skal skape infeksjon når jeg tar den ut.

 

Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst ikke ta dette for god fisk, hør med legen/ jordmoren hvordan du skal gjøre dette riktig.

 

Når det er sagt, ville jeg brukt bomull-pads og rengjort veldig rundt ringen med sterilt vann. Det har du kanskje stående hjemme også? Klorhexidin kan brukes.

 

Du rengjør godt rundt ringen og fjerner selvfølgelig alt synlig av smuss. Så bruker du en ekstra pads og går over området en gang til, før du fjerner ringen.

Sånn er du ihvertfall sikret for det værste av bakterier som du kan få inn i såret.

 

Mens såret gror så ville jeg vært veldig nøye med hygienen, bruk pads og rengjør hver dag med klorhexidin.

 

Lykke til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare tok ut min jeg, gjorde ikke noe mere med det fra eller til.

etter ca en uke kom det ut litt smuss, som jeg renset bort, etter det har alt vert veldig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bare bort min jeg også. Renset selvfølgelig, men det gikk bra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok faktisk min ut idag=) å det va kje bare bare=) hehe. satt bom fast. har hatt litt smyss selv, men det er bare til å ta den ut, det skjer ingenting=) savner den allerede jeg. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...