Gå til innhold

Ang vektoppgang i tvillingsvangerskap

Rose -3. troll i 2012

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det er vel mest vanlig med to morkaker når det er toegga ja..men det kan åsså være en..eller to som ser ut som en..hvis du skjønner..litt usikker der..for jeg vet ikke hva jeg venter..

men jeg er nå 25+2 og har gått opp 8kg..men det er mest mage det å..pluss vann i kroppen..så jeg vil tro at det er veeeeeldig forskjellig..

for noen får vann i kroppen,noen har to morkaker,noen har mer fostervann..masse sånn...så jeg vil vel tror 15-30kg er normalt jeg...

Annonse

Jeg er nå i min 34 uke, og har gått opp ca 25 kilo med mine to gutter i magen. Jeg har ikke noe vann i kroppen. Jeg har spinkel benbyggning og er vanligvis slank. Det jeg har lagt på meg i graviditeten ligger helt klart på magen, bittelitt på rumpe og en del på puppene. :-)

jeg er 34+2 nå å har gått opp 25 kg,har bare en stor morkake og har de siste ukene fått en del vann i kroppen.....

jeg tror jeg leste et sted at det "vanlige " er 18-25 kg hos tvillinggravide men det er jo forskjellig fra person til person som hos enkeltgravide!

jeg har også gutter-enegget.vet ikke om det har noe å si;-)

hvor er du fra tvilllingmamma mars?hva er terminen din?

Min jordmor sa 15 til 22 kg, men er nok individuelt. Jeg har selv lagt på meg 1 kg, og er i uke 24. Hadde lagt på meg ti i sist svangerskap på samme tid, enda da var jeg kvalm de første tre mnd. Virker som om alt blir så mye mer klemt nå, så jeg klarer liksom ikke å stappe innpå mer enn den maten jeg må spise.

Jeg har hørt at med tvillinger er det vanlig å gå opp 20-25 kilo.

Selv er jeg i uke 18 og er fremdeles 2 kilo mindre enn da jeg ble gravid.

Det er pga kvalmen de første 4 månedene. Det går bedre nå, men jeg blir så fort mett... Prøver å spiste ofte, men jeg legger ikke på meg fordet. Er spent på hvor lang tid det tar før jeg går over min egen vekt...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...