Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 Lurer bare på hva en bør pakke i baggen som en skal ha med på føden? Når bør den være ferdig pakket? Noen gode tips fra dere som har gjort dette før?
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 9. februar 2007 #2 Skrevet 9. februar 2007 Hadde bagen klar en 2-3 uker før termin. Husk: *Lebepomade *Toalettsaker *Tøfler el *Gode myke klær til deg selv *klær til baby (koselig med egne klær!) Hadde også med en flaske sportsdrikk (uten koffein) som jeg drakk under fødselen. Det anbefales! Jeg skrev også en ønskeliste til jordmor om hvordan jeg ønsket at fødselen skulle tilrettelegges, smertelindring og andre ting jeg følte de burde vite om meg. Det var jeg veldig glad for etterpå siden jeg ikke var helt i stand til å ordlegge meg så veldig bra mens det hele sto på! ) Lykke til med fødsel! *Kamera
Gjest Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 Et godt råd: Ta med egne bind!! (stor str. Natt)Da slipper du de store 70-tallsbleiene de har på sykehuset!!
Duracellgirl*prøver* Skrevet 10. februar 2007 #4 Skrevet 10. februar 2007 badekåpe er herlig å ha med seg. så man kan slenge på seg den om man er kjølig.
Duracellgirl*prøver* Skrevet 10. februar 2007 #5 Skrevet 10. februar 2007 jeg pakket ferdig bagen samme kvelden som vannet gikk.. hehe men vi glemte å ta med bagen på sykehuset da...
fox`y Skrevet 10. februar 2007 #6 Skrevet 10. februar 2007 jeg pakket ferdi bagen 2 uker før termin. hadde me meg: *truser *topper *joggeklær *sokker *litt løse gensre *morgenkåpe (annbefales) *slipperser *toalettsaker (shampo,dusjsåpe,krem,lipsyl,kam,strikk osv) *ammeinnlegg *nattbind(6mm libress) Hadde oxo pakket ne litt klær til lillegutten min: *bodyer *sokker *bukser liker å ha på barna egne klær ikke de sykehus trøyene... blir liksom litt egen da..alle syns han var så fin me egne klær hehe..kommer vell til å ha me det neste gang oxo...
Gjest Skrevet 10. februar 2007 #7 Skrevet 10. februar 2007 denne gangen skal jeg kjøpe meg noen gode boxsere.. sykehustrusene er grusomme,og jeg kunne ihvertfall ikke bruke mine egene..
Twins i magen <3 Skrevet 10. februar 2007 #8 Skrevet 10. februar 2007 Angående egne klær til baby.... ei venninne av meg fikk høre at det ikke var så lurt, for hvis det var en av pleierne som skiftet på babyen så kunne de finne på å hive skitne klær i sykehusets skittentøyklær/klær som skal til fylkets fellesvaskeri... Litt kjedelig, men forståelig. Men jeg tenker jeg tar med noe eget likevel jeg
Regnbuemor til 2 Skrevet 10. februar 2007 #9 Skrevet 10. februar 2007 En rull med mykt dopapir er også lurt og ta med. Det dopapiret som er på sykehuset kan bli litt grovt!
Gjest Skrevet 10. februar 2007 #10 Skrevet 10. februar 2007 Sjekk med sykehuset du skal føde på om hvilke bind de tilbyr. Der jeg fødte sist hadde de Libresse nattbind slik at jeg ikke trengte å ta med egne bind. Jeg blødde så mye de første par dagene at jeg faktisk måtte bruke tjukke Tena lady bind for ikke å blø igjennom etter 10 min. :-/ Foruten de tingene som står lista opp her så syntes jeg det var veldig kjekt å ha et fotoapparat lett tilgjengelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå